بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان برف‌روبی شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در ۱۰۰ ساعت گذشته بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها در مناطق غرب و جنوب استان با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نفر نیروی راهداری برف‌روبی شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در ۱۰۰ ساعت گذشته تیم‌های برف‌روبی و امدادرسانی استان همچنان در حال بازگشایی مسیرهای مسدود شده از برف است، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها در مناطق غرب و جنوب استان با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین‌آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نفر نیروی راهداری برف‌روبی شده است.

وی ادامه داد: همچنان ۴۰ روستا در بخش پشت‌کوه دوم فریدون‌شهر، بخش وردشت و پادنای سمیرم مسدود و ۱۰۰ روستا با اختلال در تردد به‌دلیل انباشت برف و کولاک مواجه است. تعداد ۵۲ تیم با پشتیبانی ۷۲ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی شهرداری‌ها در ۱۲ شهر از جمله فریدون‌شهر، برف انبار، داران، افوس، دامنه، رزوه، چادگان، بویین میاندشت، سمیرم، کمه، ونک، بی ده، حنا واقع در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم در حال بازگشایی و برف‌روبی از خیابان‌ها و معابر شهری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری و استفاده از ظرفیت ۱۲ شهرداری معین و دستگاه‌های خدمات‌رسان سطح استان ماشین‌آلات کمکی در اختیار مناطق شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تلاش برای بازگشایی معابر و کوچه‌های ۱۵۰ روستا توسط عوامل بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و ظرفیت‌های محلی در حال بازگشایی است، تصریح کرد: به علت انباشت برف و قطع برق ایستگاه‌های مخابراتی و تلویزیونی واقع در ارتفاعات و نبود دسترسی تلفن ثابت و ارتباط رادیو و تلویزیونی ۸۰ روستا در بخش‌های پادنا و پادنای علیای شهرستان سمیرم و بخش چناررود شهرستان چادگان قطع و نیز ارتباط تلویزیونی و رادیویی ۱۰ روستا در بخش زنده‌رود شهرستان فریدن و بخش مرکزی شهرستان بویین میاندشت قطع است.

شیشه‌فروش ادامه داد: برای رفع مشکل تیم‌های فنی با پشتیبانی ماشین‌آلات برف‌روبی در حال بازگشایی محورهای دسترسی به ایستگاه‌های واقع در ارتفاعات برای رفع نقص است.

وی افزود: ارتباطات رادیو و تلویزیون در ۶۰ درصد شهر سمیرم نیز به علت مشکل برق ایستگاه واقع در ارتفاعات مشرف به شهر در اثر بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مسیر ارتباطی ایستگاه ارتباطات واقع در کوه مارشنان شهرستان کوهپایه نیز به علت ریزش بهمن مسدود شده که تلاش عوامل راهداری با استفاده از ماشین‌آلات برف‌روبی برای بازگشایی محور ادامه دارد.

وی درباره خسارات وارد شده از تداوم فعالیت سامانه سرد بارشی برف و کولاک، اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه حاکی از بروز خسارت به بیش از ۳۰ واحد مسکونی روستایی فرسوده در مناطق روستایی، شهرستان‌های فوق از جمله پشت کوه فریدون‌شهر بخش پادنا و وردشت، سمیرم، چناررود، چادگان و بخش کرچمبوی بویین میاندشت و بخش زنده‌رود فریدن است که پس از بررسی‌های تکمیلی گروه‌های ارزیاب و کاهش حجم برف آمار دقیق ارائه خواهد شد.

شیشه‌فروش افزود: در حال حاضر برق تمام روستاها وصل و آب شرب هم تأمین شده است با این شرایط ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات برف‌روبی از استان اصفهان برای کمک به استان چهارمحال بختیاری و شهرستان کوهرنگ نیز ارسال شده و رفع مشکل شبکه آب منطقه نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان معین هشت استان و جانشین مدیریت بحران تهران است و همواره در حوادث کمک‌رسان سایر استان‌ها است، گفت: اعزام تیم‌های اسکان اضطراری به شهرستان خوی برای کمک به زلزله زدگان، بازسازی مناطق مسکونی در سیل بهمن‌ماه سال قبل در هرمزگان، امدادرسانی به استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری همدان و کرمان در سیل و کم‌آبی مرداد امسال، امداد و نجات در حادثه ساختمان متروپل آبادان از جمله امدادها است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: لازم است دستگاه‌های ملی از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری، هلال‌احمر کشور، اورژانس کشوری و سازمان شهرداری‌های کشور با توجه به کمبود و فرسوده بودن ماشین‌آلات امدادی استان و خرابی و تخریب آسفالت و روکش اکثر راه‌ها و نیز ماشین‌آلات و تجهیزات برف‌روبی، راه‌سازی، آمبولانس خودروهای نجات و آتش‌نشانی و کمبود نیروهای عملیاتی نسبت به نوسازی ناوگان ماشین‌آلات امدادی و پشتیبانی، تأمین اعتبار برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات و بازسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و صدور مجوز برای جذب نیروهای تخصصی و عملیاتی برای امدادرسانی مطلوب و کنترل حوادث به دستگاه‌های امدادی با توجه جدی به استان اصفهان اقدام و در جهت رفع مشکلات استان را یاری کنند.

کد خبر 638809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.