آمریکا آتش بحران در لبنان را برافروخت

رئیس فراکسیون حزب‌الله لبنان تأکید کرد که تصمیم آمریکا برای تضعیف مقاومت لبنان آتش بحران را در این کشور برافروخت.

به گزارش ایمنا، محمد رعد اظهار کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند از بحران ریاست جمهوری لبنان در جهت روی کار آمدن رییس جمهوری استفاده کنند که سیاست‌هایشان را اجرا کرده و طرحشان را برای تنگ کردن عرصه بر مقاومت تکمیل کند.

وی گفت: ما کسی نیستیم که کشور را به تعطیلی می‌کشاند بلکه کسانی که پول‌ها و بانک‌های لبنان را تصرف کرده و با محاصره و تحریم و سیاست‌هایشان دنبال سلطه بر لبنان هستند کشور را به تعطیلی کشانده‌اند و مانع رسیدن برق و کمک‌های دیگر به لبنان می‌شوند. برخی می‌گویند دیگر تحمل بحران را نداریم، این باعث ناامیدی مردم می‌شود و به نفع طرح دشمن است. ما اطمینان داریم که مردم با ما در جنگ شریک هستند و اراده ما یکی است. کسانی که می‌گویند مقاومت کشور را به مکانی که می‌خواهد، می‌برد ما می‌گوییم که مقاومت به آرمان‌ها و گزینه‌های مردم وابسته است.

وی گفت: بحرانی که اکنون از آن رنج می‌بریم به دلیل سیاست‌های اشتباه دولت‌های قبلی نیست بلکه تصمیم آمریکا برای تضعیف مقاومت و سرنگون کردن آن آتش این بحران را برافروخت. آمریکا به این دلیل این کار را کرد که مقاومت طرح عادی سازی فراگیر در منطقه را ناکام گذاشت و سال ۲۰۰۶ بر دشمن اسرائیلی پیروز شد. آن‌ها بعد از اینکه در به حاشیه راندن مقاومت شکست خوردند برای تضعیف پول ملی لبنان و افزایش قیمت دلار تلاش کردند و مسئولیت هر اتفاقی را بر دوش مقاومت گذاشتند.

منبع: ایسنا

کد خبر 638797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.