جوانان و نوجوانان سرمایه شهر هستند

سرپرست شهرداری تیران گفت: جوانان و نوجوانان سرمایه شهر هستند و مدیریت شهری حمایت از این قشر و توجه به دغدغه‌های آنان را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در بازدید از کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) تیران با اشاره به ظرفیت‌های فعال تشکل‌های مردمی شهر اظهار کرد: این مراکز از بازوهای توانمند مدیریت شهری برای تقویت سرمایه اجتماعی و تعاملات دوجانبه به حساب می آیند.

وی افزود: تشکل‌های فرهنگی از جمله کانون‌های مساجد جزو مهمترین سرمایه‌های شهر بوده که نسل جوان و نوجوان بخشی از اوقات فراغت خود را در این مراکز سپری کرده و امنیت خاطر خانواده‌ها را نیز به همراه دارد.

سرپرست شهرداری تیران با تاکید بر اینکه باید از این مراکز حمایت و پشتیبانی کرد، خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان سرمایه شهر بوده و مدیریت شهری حمایت از این قشر و توجه به دغدغه‌های آنان را وظیفه خود می‌داند.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی در حوزه‌های فرهنگی، تصریح کرد: مدیریت شهری براساس بودجه، اعتباری را برای حمایت از تشکل‌ها و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در جدول برنامه ریزی خود دارد، اما تعامل بین بخشی و حمایت دیگر دستگاه‌ها نیاز است.

سرپرست شهرداری تیران اضافه کرد: شهرداری توان تامین همه نیازهای مالی شهر را نداشته و دیگر ادارات و نهادها نیز باید نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و حمایت از آنان لازم بوده، گفت: اختصاص اعتبار در این مراکز هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای نسل جدید است و مدیریت شهری در حد توان خود از این نهادها حمایت می‌کند.

سرپرست شهرداری تیران از جوانان خواست تا تعامل خود را با مدیریت شهری تقویت کنند و در اجرای فعالیت‌های فرهنگی شهر، زیباسازی، توسعه شهری و اعتلای محل سکونت مشارکت داشته باشند.

ناهی با اشاره به توان و ظرفیت کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) تیران، تاکید کرد: اعضای این مرکز می‌توانند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شهر نقش به‌سزایی داشته باشند.

حمایت مدیریت شهری از حوزه‌های مختلف

علیرضا دادخواه، عضو شورای اسلامی شهر تیران نیز در این دیدار با اشاره به نقش سازنده کانون‌های مساجد در حوزه اوقات فراغت، اظهار کرد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر از تشکل‌های مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، دینی، ورزشی و اجتماعی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردمی جزو سرمایه‌های شهر و همسو با خدمات و تلاش‌های مدیریت شهری هستند.

به گزارش ایمنا، کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی (ع) تیران از مراکز فعال فرهنگی این شهرستان و از جمله کانون‌های مساجد برتر کشور به شمار می‌رود که نقش مهمی در جذب عضو نوجوان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارد.

این مرکز در سال ۸۷ در مسجد قمربنی هاشم (ع) تاسیس شده و تاکنون موفق به کسب عنوان برتر جشنواره جهاد مجازی، مرکز در جشنواره فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال و کسب دیپلم افتخار شده است.

کد خبر 638752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.