احداث شهرک آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان فومنی

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن از احداث شهرک آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان این شهر خبر داد و گفت: این طرح در ششمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

جواد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرستان فومن، شهرک آموزش فرهنگ ترافیک برای کودکان با امکاناتی مانند محوطه‌سازی، خط‌کشی و رنگ‌آمیزی تابلوهای ترافیکی، چراغ راهنمایی و رانندگی و چند دستگاه موتور سیکلت و ماشین شارژی در فضایی به مساحت ۲۵۰ مترمربع در محوطه پلیس راهور با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال توسط سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری فومن احداث شده است.

وی هدف از طراحی و ساخت این شهرک را آموزش رفتار صحیح ترافیک برای کودکان دانست و افزود: آموزش مستقیم حضوری و ترکیب کردن آموزش نظری و عملی در چهار بخش «عابر پیاده»، «خودرو»، «موتورسیکلت» و «علائم» یکی دیگر از اهداف مهم ساخت شهرک آموزش فرهنگ ترافیک فومن است که به صورت رایگان در اختیار مدارس مختلف این شهرستان قرار می‌گیرد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری فومن خاطرنشان کرد: مکان شهرک ترافیک در محوطه پلیس راهور به منظور ارائه آموزش بهتر، دسترسی آسان به کارشناسان پلیس راهور، بهبود در برقراری ارتباط کودکان با پلیس و احترام بیشتر به قوانین ترافیکی، راهنمایی و رانندگی انتخاب شده است.

جباری تصریح کرد: زمانی که آموزش‌های ترافیک شهری در یک مکان کوچک شبیه‌سازی شده است و به صورت کاربردی به کودکان ارائه می‌شود، آنها می‌توانند قوانین و مقررات ترافیکی را بهتر فرا بگیرند و از روش‌های تازه و نوین آموزشی بهره بیشتری ببرند.

وی با بیان اینکه شهرک آموزش فرهنگ ترافیک فومن در ششمین روز از دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: امیدواریم پس از کسب تجارب لازم از این شهرک، در آینده بتوانیم شهرک آموزشی بزرگ‌تر با امکانات بیشتر را در فومن برای آموزش و فرهنگ‌سازی کودکان و نوجوانان احداث کنیم و بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش ایمنا، فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 638717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.