افزایش بهای عوارض و خدمات در سال جدید حداکثر ۴۰ درصد است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد شورای ششم در مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها مردم‌مداری و مردم‌محوری است.

سیدابراهیم علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تجلی سیاست مردم‌محوری و مردم‌مداری در لایحه عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری قابل مشاهده است، به نحوی که با وجود تمام دشواری‌ها و شرایط تنگنای مالی و اقتصادی، نرخ افزایش بهای عوارض و خدمات شهری شهرداری، بیشتر مازاد از نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران نیست.

وی ادامه داد: افزایش بهای عوارض و بهای خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری حداکثر ۴۰ درصد است، بنابراین درصدد هستیم که کمترین فشار به شهروندان وارد شود و از سوی دیگر بتوانیم هزینه‌های شهر را هم مدیریت کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای ششم، شورایی برخاسته از دل مردم است و مردم محوری و مردم‌مداری را باور داریم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد و نگاه مردم‌مداری و مردم محوری پیوسته در تمام مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود اعمال کردیم.

به گزارش ایمنا، واژه مردم محوری از دو واژه ترکیبی مردم و محوریت تشکیل شده است و بدین معنی است که اساس کار این مدل مردم هستند؛ مردم‌مداری وظیفه کسانی است که در صدد اعتلای امور محوله مردم هستند، از این رو حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: " اساس کار, مردم هستند و این مردم باید در امور خود تصمیم بگیرند. "

مردم‌محوری ریشه در عرفان اسلامی و ایرانی دارد و در قرآن ریشه آن بر مبنای فطرت بشری بنا نهاده شده و در تعریف آن آمده است که فطرت هدایت تکوینی بشر به سمت خداوند است.

کد خبر 638614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.