راه‌اندازی تور مجازی تنکابن‌گردی

شهردار تنکابن از راه‌اندازی تور مجازی تنکابن‌گردی در این شهر خبر داد و گفت: نقش تور مجازی در توسعه گردشگری مجازی از مفاهیم مهم و مدرن صنعت گردشگری در دنیا است و شهرداری تلاش می‌کند گام موثری در این راستا بردارد.

ابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه از تور مجازی شهر تنکابن برای نخستین بار به همت شهرداری تنکابن رونمایی شده است، اظهار کرد: جمعی از جوانان خوش‌فکر تنکابنی با ارائه پیشنهادی به شهرداری مبنی بر ارائه تور مجازی از آن استقبال کرده‌اند و با برگزاری جلسات مختلف این مهم به انجام رسیده است.

وی افزود: در مرحله نخست معرفی چند حوزه گردشگری در این تور انجام شده است که به مرور زمان تکمیل خواهد شد. ️

شهردار تنکابن خاطرنشان کرد: نقش تور مجازی در توسعه گردشگری مجازی از مفاهیم مهم و مدرن صنعت گردشگری در دنیا است، در شرایط جهان امروز که صنعت گردشگری از پول‌سازترین و مهم‌ترین راهکارهای کشورهای مختلف برای کسب درآمد است، با بهره‌مندی از فناوری می‌توان گام‌های مؤثری در توسعه این صنعت در ابعاد مختلف به خصوص بعد معرفی و تبلیغات در خصوص ظرفیت‌های گردشگری شهرها برداشت.

لاریجانی تصریح کرد: با قرار دادن تصاویر ۳۶۰ درجه در سرویس‌های گوگل و ساخت تور مجازی گوگل، جست‌وجوکنندگان از سراسر دنیا قادر خواهند بود تا حین جست‌وجو برای جاذبه‌های گردشگری مورد نظر، امکان بازدید مجازی از این جاذبه‌ها را داشته باشند که این قابلیت در جذب مخاطب بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: در بحث توسعه صنعت گردشگری نیز بهره‌مندی از فناوری اطلاعات و رسانه حائز اهمیت است، گردشگری مجازی که تلفیقی از هنر و فناوری ارتباطات و رسانه است، می‌تواند به عنوان یکی از ارزان‌ترین و در عین حال مؤثرترین راهکارهای رسیدن به چشم‌اندازهای توسعه صنعت گردشگری مطرح شود.

شهردار تنکابن گفت: با توجه به قابلیت‌ها و امکانات گردشگری مجازی می‌توان اطلاعات اماکن گردشگری و جاذبه‌های توریستی کشور را به چندین زبان و با بهره‌گیری از فرمت‌های مختلف اطلاعات مانند عکس، کلیپ، گفتار، متن و نقشه در قالب یک پلتفرم رسانه‌ای از جمله وب‌گاه و اپلیکیشن موبایل تجمیع و به صورت کامل و شایسته معرفی کرد.

لاریجانی تاکید کرد: تور مجازی یک جاذبه گردشگری با ویژگی‌هایی مانند نمای ۳۶۰ درجه و کامل از محیط، امکان نمایش تصاویر روی موقعیت دقیق اماکن بر نقشه و واقع‌گرایانه بودن است. عکس‌های ثابت و کلیپ‌های ویدئویی دارای جلوه‌های بصری است و به‌سادگی تصویری دقیق و شفاف در ذهن بیننده ایجاد می‌کند؛ این مسئله برای ترغیب افراد به سفر و بازدید حضوری از این جاذبه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 638586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.