ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

در هفته هجدهم لیگ برتر، صدرنشین جدید لیگ برتر بیشترین نماینده را در بین ترین‌های هفته دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال پر بود از دیدارهای حساس که جنجالی هم از آب در آمد. در حساس‌ترین دیدار هفته سپاهان با نمایشی بی نظیر گل‌گهر را در نقش جهان گلباران کرد تا به لطف توقف پرسپولیس برابر آلومینیوم، با صدرنشینی ثمره این پیروزی مهم خود را بگیرد. تراکتور در دیگر دیدار مهم هفته با گل دقیقه ۱۰۰ هادی محمدی، فولاد را در ورزشگاه یادگار امام (ره) شکست داد و استقلال در دیداری که در ابتدا از مس کرمان عقب افتاده بود، در نهایت پیروز شد تا به سه امتیازی صدر جدول برسد، استقلال بر خلاف دو هفته قبل که با صدر اختلافی ۸ امتیازی پیدا کرده بود، حالا با امیدواری کامل به مسابقات ادامه می‌دهد، چه بسا بتواند در هفته‌های آینده به سپاهان و پرسپولیس بیشتر نزدیک شود.

در هفته هجدهم لیگ برتر، سه بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید، سه بازی تنها یک گل داشت و دو بازی با پنج گل مهیج‌ترین دیدارهای هفته بودند و به نوعی بار کم گلی سایر مسابقات را به دوش کشیدند.

نتایج هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

تراکتور یک- فولاد صفر

ملوان یک- نساجی صفر

سپاهان ۴- گل‌گهر یک

پرسپولیس صفر- آلومینیوم صفر

پیکان صفر- نفت مسجد سلیمان صفر

مس رفسنجان صفر- ذوب آهن صفر

مس کرمان ۲- استقلال ۳

صنعت نفت آبادان صفر- هوادار یک

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال از نگاه ایمنا:

بازی هفته: سپاهان ۴- گل‌گهر یک

بی شک یکی از زیباترین بازی‌های چند فصل اخیر لیگ برتر، دیدار سپاهان و گل‌گهر بود. دو تیمی که جزو مربع رقابت قهرمانی هستند با توجه به شرایط جدول از همان ابتدای بازی مشخصاً به دنبال سه امتیاز بودند و در نهایت هم همانطور که پیش بینی می‌شد، مصاف بهترین خطوط حمله لیگ پرگل، پرموقعیت و جذاب از آب در آمد و تماشاگران از تماشای یک بازی مهیج و البته همراه با جنجال سیراب شدند.

تیم هفته: سپاهان

تیم‌های دوم و سوم جدول پیش از آغاز هفته هجدهم برگزار کننده حساس‌ترین بازی هفته بودند و در این بین برنده مقتدر این دیدار که سپاهان بود به شایستگی و بدون تردید بهترین تیم هفته لقب گرفت. سپاهان به لطف پیروزی در این دیدار شش امتیازی صدرنشین شد و از حالا مأموریت سخت‌تر یعنی حفظ صدرنشینی را در پیش دارد.

سرمربی هفته: خوزه مورایس

تفکرات خوزه مورایس در دیدار بزرگ هفته به تفکرات مربی کهنه کار لیگ برتر ایران یعنی امیر قلعه نویی چربید و یک برد بی حرف و حدیث را نصیب سپاهان کرد. مورایس حتی زمانی که تیمش ده نفره شد هم بهتر از تیم امیر قلعه نویی بود و دوبار گلزنی کرد تا نشان دهد تا چه حد سطح سپاهان را ارتقا داده است.

ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

دروازه‌بان هفته: حسین پورحمیدی (آلومینیوم)

پورحمیدی در دیدار مقابل پرسپولیس روز خوبی را پشت سر گذاشت و با خروج‌های به موقع و چند واکنش خوب در نهایت دروازه تیم خود را مقابل صدرنشین لیگ پیش از آغاز هفته بسته نگه داشت. اوج کار دروازه‌بان آلومینیوم در نیمه دوم بود جایی که دو موقعیت خطرناک را از تیم ده نفره پرسپولیس گرفت و یک امتیاز را برای تیمش حفظ کرد.

در این هفته باید به عملکرد خوب پیام نیازمند هم اشاره کرد که اگر گل دقایق پایانی کی‌روش استنلی نبود، شاید او بهترین دروازه‌بان هفته انتخب می‌شد، نیازمند مقابل گل‌گهر با مهار ضربه حسینی در موقعیت تک به تک تیمش را در بازی نگه داشت و مانند بازی با استقلال نقش ویژه‌ای در پیروزی تیمش ایفا کرد.

مدافع هفته: رامین رضائیان (سپاهان)

تأثیرگذاری مستقیم روی گل اول سپاهان و به ثمر رساندن گل چهارم این تیم با یک ضربه ایستگاهی زیبا، تنها گوشه‌ای از روز درخشان رضائیان مقابل گل‌گهر بود. رضائیان که روی گل اول با اتهام عدم رعایت بازی جوانمردانه هم مواجه شد در طول بازی نمایش درخشانی در سمت راست سپاهان داشت، او بارها طول زمین را طی کرد و با نفوذهای خطرناک خود موقعیت خلق کرد تا در کنار مغانلو و نیازمند، بهترین‌های سپاهان باشند.

هادی محمدی، زننده گل سه امتیازی تراکتور به فولاد در دقیقه ۱۰۰ دیگر مدافع برتر هفته بود که حتی او هم می‌توانست به عنوان مدافع برتر هفته انتخاب شود.

ترین‌های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال

هافبک هفته: ریکاردو آلوز (تراکتور)

هافبک پرتغالی تراکتور پس از روز درخشان مقابل ذوب آهن در هفته گذشته، در این هفته هم پاس گل داد و این بار تک پاس گل او در دقیقه ۱۰۰ با گل سه امتیازی تراکتور همراه شد. پرتغالی ۳۰ ساله که سه سال دیگر هم با تراکتور قرارداد دارد در طول بازی هم عملکرد خوبی مقابل تیم دفاعی فولاد داشت، او با این پاس گل به آمار ۱۱ پاس گل در این فصل رسید و بدون رقیب به سمت کسب برترین پاسور فصل پیش می‌رود، او احتمالاً با ادامه این روند می‌تواند رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل که با ۱۴ پاس گل در اختیار سعید صادقی است را بشکند.

مهاجم هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

بهترین بازیکن هفته کسی نبود جز شهریار مغانلو با آمار دو گل و یک پاس گل در دیدار تیمش مقابل تیم سوم جدول یعنی گل‌گهر سیرجان. شهریار مغانلو یکی از آماده‌ترین بازیکنان سپاهان در هفته‌های اخیر بوده است و در بازی با گل‌گهر نیز ارزش‌های خود را به رخ کشید. او که گل اول بازی را به ثمر رسانده بود، پاس گل دوم را هم به فرشاد احمدزاده داد. اما اوج کار شهریار در نیمه دوم بود، جایی که در زمان ترس از کامبک گل‌گهر، با حرکت از میانه‌های میدان و جا گذاشتن بازیکنان گل گهر در نهایت با شوتی غیر قابل مهار یک گل خاطره انگیز به ثمر رساند تا خیال تیم و طرفدارانش را از بابت پیروزی راحت کرده باشد. روی فرم بودن مغانلو در این هفته‌ها نشان می‌دهد تا چه میزان روند نتیجه گیری یک تیم به مهاجم آن تیم وابسته است.

مهدی قایدی نیز با عملکرد خوبش مقابل مس کرمان دیگر مهاجم برتر هفته بود، قایدی روی گل اول استقلال نقش اصلی را ایفا کرد و گل سوم و به نوعی تضمین کننده پیروزی را خودش با شوتی زیبا در درون محوطه جریمه به ثمر رساند.

گل هفته: شهریار مغانلو (سپاهان)

در هفته هجدهم لیگ برتر گل‌های شهریار مغانلو و رامین رضائیان به گل‌گهر و گل عارف رستمی به استقلال گل‌های زیبای هفته بودند که در نهایت گل بی نظیر شهریار مغانلو که در ادامه مشاهده می‌کنید، به عنوان برترین گل هفته لقب گرفت، گلی که از همین حالا کاندید گل فصل خواهد بود.

کد خبر 638558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.