برای ارتقای سرانه آموزشی در فردیس احداث ۷۰ مدرسه نیاز است

فرماندار فردیس گفت: برای ارتقای سرانه آموزشی در این شهرستان احداث ۷۰ مدرسه نیاز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خداداد کاشفی صبح امروز - پنجشنبه، سیزدهم بهمن‌ماه- در آئین افتتاح ۱۷ پروژه و ۱۳۱ کلاس درس در استان البرز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارکه فجر، اظهار کرد: بیان مشکلات برای رفع عقب افتادگی‌های البرز و شهرستان فردیس کافی نیست، بلکه باید شهر را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کنیم تا عقب افتادگی‌ها جبران شود.

وی افزود: در حال حاضر نهضتی آغاز شده و قرار است ۴۰۰ مدرسه در استان البرز احداث شود تا سرانه آموزشی این استان ارتقا یابد.

فرماندار فردیس با اشاره به نبود اداره مسکن و شهرسازی در شهرستان فردیس، تاکید کرد: تأمین زمین یکی از مهمترین مسائل در این شهرستان است که متولی آن مسکن و شهرسازی است.

به گفته وی، لازم است حدوداً ۷۰ مدرسه در فردیس احداث شود که در این راستا در صدد هستیم کلنگ احداث ۲۵ مدرسه را بزنیم؛ از شوراهای اسلامی شهر نیز انتظار داریم در راستای جانمایی زمین‌هایی برای احداث مدرسه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از ۱۷ پروژه آموزشی استان البرز ۴ مدرسه سهم شهرستان فردیس است، گفت: در مجموع ۵۴ کلاس درس در این شهرستان همزمان با بهره برداری از پروژه‌های آموزشی سراسر کشور به بهره برداری رسید.

فرماندار فردیس افزود: مدرسه پیشرو با ۱۲ کلاس درس، مدرسه مؤمنی خیر ساز با ۱۲ کلاس درس، بهسود ۴ با ۱۵ کلاس درس و مدرسه آیت الله سعدی با ۱۲ کلاس درس در شهرستان فردیس به بهره برداری رسید.

به گفته کاشفی، کاهش تراکم کلاس‌های درس همزمان با داشتن استانداردهای لازم در احداث پروژه‌های آموزشی به صورت ویژه مد نظر قرار دارد.

شایان ذکر است، شهرستان فردیس از لحاظ سرانه آموزشی به عنوان فقیر ترین شهر کشور معرفی شده است و به گفته مسئولان امر تراکم کلاس‌های درس در این شهرستان به بالای ۴۰ نفر می‌رسد.

کد خبر 638368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.