اقدامات جدی برای تامین آب شرب در تابستان انجام شود

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اقدامات جدی درباره رفع مشکلات تامین آب آشامیدنی سالم از هم‌اکنون باید انجام شود که تابستان سال آینده با بحران بی‌آبی مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله صفیان امروز _پنجشنبه سیزدهم بهمن‌_ در نشست با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: رفع مشکل آب شرب در شهرستان بروجن از جمله فرادنبه، نقنه، سفیددشت، بلداجی و سایر مناطق این شهرستان از ضروریات است.

وی با بیان اینکه شایسته نیست که ساکنان شهرهایی در استان چهارمحال‌وبختیاری به‌عنوان یکی از استان‌های آبخیز کشور، تشنه یا از آب آشامیدنی نامطلوب برخوردار باشند، افزود: در همین راستا ضرورت دارد تا مسئولان اهتمام بیشتری برای فعال شدن، تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از طرح انتقال آب نیمی از جمعیت استان داشته باشند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با اجرای کامل طرح انتقال آب مذکور مشکل آب آشامیدنی در شهرهای بروجن، فرادنبه و سفیددشت رفع می‌شود اما شهر نقنه و بخش‌های گندمان و بلداجی همچنان با مشکل تأمین آب آشامیدنی مواجه هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مؤلفه‌های جامعه سالم، تأمین و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی است، تصریح کرد: اقدامات جدی درباره رفع مشکلات تأمین آب آشامیدنی سالم از هم‌اکنون باید انجام شود که تابستان سال آینده با بحران بی‌آبی مواجه نشویم.

صفیان افزود: دشت بروجن به‌عنوان یکی از دشت‌های مهم چهارمحال‌وبختیاری جزو دشت‌های ممنوعه قرار دارد و ورودی و خروجی آن با هم هم‌خوانی ندارد و برابر نیست و در این دشت منابع آب‌های زیرزمینی در حال تمام شدن است که توجه مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان‌ها، بیشتر در روستاها هزینه می‌شود و شهرها از آن بی‌بهره هستند، گفت: گاهی تفکر، تنها محرومیت‌زدایی است، درحالی‌که برخی شهرها نیز از امکانات بی‌بهره هستند و باید در کنار روستاها به این قشر نیز توجه شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بروجن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: با توجه به اینکه لازم است شورای اسلامی شهرستان‌ها در جریان تصمیمات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار گیرند، با استناد به قوانین باید به فرمانداران اعلام شود که از رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌ها در جلسات مربوطه دعوت به عمل آورند.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: آموزش مهارت‌های تحکیم بنیان خانواده و تاب‌آوری اجتماعی برای زنان و دختران در راستای بهبود کیفیت زندگی، برگزاری دوره مهارت‌های ده‌گانه زندگی با محوریت مدیریت استرس و راهکارهای شاد زیستن در شرایط بحرانی برای بانوان استان باید در دستور کار مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

کد خبر 638345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.