در کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان چه گذشت؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات مباحث مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای ششم اصفهان را تشریح کرد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: روزهای اخیر، از ایام پرکار برای شورای اسلامی شهر اصفهان است زیرا علاوه بر بررسی بودجه سال آینده شهرداری، موضوع بررسی تعرفه‌های خدماتی نیز اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۳۰ هزار ردیف تعرفه خدماتی که شهرداری اصفهان به شهروندان ارائه می‌کند به‌صورت تک به تک رسیدگی شده است، ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تمام این موارد را بررسی کرده، سپس در کمیسیون تلفیق مطرح شده است و پس از تصویب نهایی در جلسه علنی شورا، باید برای وزارت کشور و فرمانداری اصفهان ارسال شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر که صبح، بعدازظهر و گاهی شب، جلسات شورای اسلامی شهر ادامه داشت، تمام سازمان‌های شهرداری اصفهان و شرکت‌های وابسته، تعرفه‌های خدماتی خود را ارائه کردند.

وی افزود: همچنین مباحث مربوط به میزان عوارض و درصد رشد آن برای سال آینده با در نظر گرفتن اقداماتی برای جلوگیری از فشار بر شهروندان به‌رغم تورم بسیار زیاد زمین و مسکن، با حساسیت خاصی دنبال شد.

قربانی با بیان اینکه از روز گذشته _چهارشنبه، دوازدهم بهمن‌_ وارد مباحث مصارف بودجه سال آینده شهرداری شدیم، تاکید کرد: مباحث درآمدی بودجه به پایان رسیده است و در صورتی که موردی از حوزه درآمد شهرداری مانده باشد، شورای اسلامی شهر به آن رسیدگی خواهد کرد، اما عمده بحث، مربوط به مصارف بودجه شهرداری است که پروژه‌های سال آینده، فضای سبز، حمل‌ونقل عمومی، نظافت شهر و دیگر موارد را شامل می‌شود.

وی افزود: آنچه که می‌توان گفت در روزهای گذشته به‌صورت شاخص به آن پرداخته شده است، توجه ویژه به ایمنی شهروندان مربوط به شهرداری و حوزه آتش‌نشانی است؛ با توجه به ارتفاع ساختمان‌ها، گسترش شهر و پارک خودروها در کوچه‌هایی که ممکن است حادثه‌ای در آن رخ داده باشد، تجهیز این سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به وسایل، امکانات و ابزار لازم برای خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به‌صورت قانونی نیز مکلف هستیم بخشی از درآمدهای مربوط به عوارض صدور پروانه ساختمانی به‌ویژه در حوزه زیربنا برای تأمین تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به‌کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه موارد دیگری همچون مباحث مربوط به بخش فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، افزود: در فرصت قانونی بیست‌وششم یا بیست‌وهفتم بهمن‌ماه، بودجه سال آینده در صحن علنی شورای اسلامی شهر به تصویب خواهد رسید و در نهایت در پایان ماه جاری، این لایحه تصویب می‌شود.

قربانی اضافه کرد: به‌غیر از روزهای تعطیل تا بیست‌وپنجم بهمن را برای برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق پیش‌بینی کرده‌ایم اما ممکن است مطالبی باقی بماند که یکی دو روز به این تاریخ اضافه خواهد شد.

وی گفت: بودجه در واقع اختصاص منابع محدود به مصارف نامحدود است و از این نظر پیچیده و سخت است و ممکن است به درخواست‌ها به‌صورت صددرصد رسیدگی شود، لذا مجبور هستیم تمام اقداماتی که باید در سطح شهر انجام شود را لحاظ کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اولویت‌بندی موارد برای اختصاص بودجه باید انجام شود، ادامه داد: پیش‌بینی مسائل غیرمترقبه نیز باید انجام شود تا شهرداری در قبال آنها اقدام لازم و مؤثر را در نظر بگیرد.

کد خبر 638310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.