رئیس سازمان انرژی اتمی: در پی بی‌انگیزه کردن جوانان ما هستند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در مسیر توسعه صنعت هسته‌ای، فضای رسانه‌ای سنگینی در جهان علیه ما ایجاد کرده‌اند و به‌دنبال بی‌انگیزه کردن جوانان ما هستند، به‌طوری‌که دانشجویان به این صنعت روی نیاورند. درمقابل، از سیاست «درهای باز، نوآوری باز» استفاده کردیم و از آن استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران ارشد سازمان انرژی اتمی ایران امروز چهارشنبه هم‌زمان با دوازدهم بهمن‌ و آغاز چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، میهمان حسن جلیلی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، بودند.

در این جلسه، محمد اسلامی بعد از سخنان رئیس دانشگاه و برخی رؤسای دانشکده‌های دانشگاه شریف با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ماهیتی دانش‌پایه دارد که نهاد آن پژوهشی بوده و تبدیل پژوهش به فناوری برای سازمان در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در سازمان انرژی اتمی، اقدامات برجسته‌ای در دستورکار داریم که به‌صورت پرشتاب در حال حرکت هستیم تا نتایج تحقیق تبدیل به سامانه شده و گسترش یابد. باور ما در سازمان انرژی اتمی این است که فرایند تبدیل علم و دانش به فناوری مورد توجه قرار گیرد تا با کاربردی کردن، شاهد تاثیر علم و دانش در اقتصاد کشور باشیم.

معاون رئیس‌جمهور تاکید کرد: برای این منظور باید یک ذهنیت و باور مشترک وجود داشته باشد که بابت این مسئله سند جامع سازمان انرژی اتمی و افق ۲۰ساله آن را در یک کارگروه تنظیم کردیم و سپس به تصویب رساندیم. از این سند به‌عنوان یک سند جامع در ۲۰ فروردین امسال توسط رئیس‌جمهور رونمایی شد.

اسلامی افزود: ساختارها، سازوکارها و برنامه‌های سازمان انرژی اتمی بر اساس این سند تعریف شده است و یکی از محورهای اصلی در این سند، بحث نیروی انسانی است که برای تامین، تربیت و به‌روز نگه داشتن سازوکارها بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: در چنین شرایطی، لازم است استعدادها شناسایی شوند و به همین دلیل بارها با دانشگاه‌های مختلف کشور در زمینه رشته‌های موردنیاز سازمان انرژی اتمی مکاتباتی داشتیم. همچنین جلسات متعددی با استادان دانشگاه‌های گوناگون برگزار شد تا مطالب خود را مطرح کنند و درنهایت بتوانیم یک همگرایی و هم‌زمانی را هم در دانشگاه و هم در صنایع تابعه برای رسیدن به یک جریان رویشی شاهد باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در مسیر توسعه صنعت هسته‌ای کشور، فضای رسانه‌ای سنگینی در سطح جهان علیه ما ایجاد کرده‌اند و به‌دنبال بی‌انگیزه کردن جوانان ما هستند. به این شکل که با محدود کردن آن‌ها باعث شوند دانشجویان به این صنعت روی نیاورند. به همین دلیل درمقابل این برنامه‌ریزی، یک اقدام دگرگون‌کننده و امیدآفرین را به‌وجود آوردیم و از سیاست «درهای باز، نوآوری باز» استفاده کردیم و از آن استقبال می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در بخش‌های مختلف ازجمله پژوهش، پرتوها، سلامت و پزشکی، تولید برق، فناوری‌های نوین، آموزشی و دیگر موارد، به بحث و تبادل‌نظر درباره نقاط مشترک همکاری میان این سازمان و دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فناوری هسته‌ای پرداخت.

منبع: ایرنا

کد خبر 638281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.