تبدیل ساختمان پارلمان اروپایی به جنگل سبز شهری

ساختمان مجلس پل هانری اسپاک در بلژیک، به زودی تحولات بسیاری را تجربه خواهد کرد و به یک جنگل سبز شهری تبدیل خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارلمان اروپایی به برگزاری یک رقابت بین‌المللی میان معماران پرآوازه جهان برای بازطراحی ساختمان مجلس پل هنری اسپاک پرداخت که گروهی از معماران از کشورهای مختلف قاره با همکاری یکدیگر و ارائه طرح پیشنهادی اشتراکی خود برنده رقابت شدند. اعضای این گروه خلاق در نظر دارند با هدف ترویج ارزش دموکراسی و ساخت‌وساز مدور تغییراتی در ساختمان پارلمان پل هنری اسپاک به وجود بیاورند. این ساختمان در بروکسل، پایتخت بلژیک قرار دارد و پس از بازسازی به عنوان نمادی از ساختمان‌های سیاسی پایدار در کشور عمل خواهد کرد.

تبدیل ساختمان پارلمان اروپایی به جنگل سبز شهری

طراحی جنگل سبز جدید بروکسل که توسط گروهی متشکل از معماران برجسته پنج کشور اروپایی ارائه شده است علاوه بر پایداری، رویکرد مدور را با هدف به حداقل رساندن انباشتگی پسماندها مورد تمرکز قرار داده است. علاوه بر این، معماران در طراحی آن به ترویج فراگیری از طریق ایجاد فضاهای عمومی بیشتری برای افزایش پذیرش بازدیدکنندگان پرداخته‌اند، ضمن این‌که ایده‌آل‌های دموکراسی را در طراحی آن به خوبی به تصویر کشیده‌اند.

اعضای هیئت داوران علت انتخاب طرح برگزیده را ویژگی‌های کاربردی و نمادین آن معرفی کردند و مدعی شدند که این طرح یکی از بهترین ایده‌های پایداری بوده است که تاکنون در زمینه طراحی سازه‌ها با آن سر و کار داشته‌اند.

تبدیل ساختمان پارلمان اروپایی به جنگل سبز شهری

معماران در طراحی جنگل سبز بروکسل بر وجود فضاهای باز تمرکز کرده‌اند تا کاربران را به محیطی دلنشین و سبز برای حضور در مجلس دعوت کنند. در این راستا، یکی از اتاق‌های مهم مجلس به طبقات بالایی یکی از ساختمان‌های جدید منتقل خواهد شد و مجهز به امکانات دیجیتالی برای انتشار رویدادها و برگزاری جلسات دموکراسی مختلف خواهد بود. این اتاق از فضایی کاملاً شفاف برخوردار خواهد بود، ضمن این‌که پشت‌بام آن را باغی بزرگ فرا خواهد گرفت که بر پایداری آن خواهد افزود. در واقع، شهروندان بروکسل قادر خواهند بود در محیط سبز این سازه به برقراری ارتباط با کارکنان مجلس بپردازند که این قابلیت در افزایش توانایی آن‌ها برای ابراز بهتر مشکلات خود نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

تبدیل ساختمان پارلمان اروپایی به جنگل سبز شهری

کد خبر 638272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.