بررسی شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس / افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه جدید

وزیر آموزش‌وپرورش از افتتاح ۱۱۰۰ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از پنج هزار کلاس درس در روز پنجشنبه این هفته با حضور رئیس جمهور، خبر داد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری در آئین نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی که در مدرسه رفاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب، انقلاب فرهنگی و بستر اجرای فرهنگ و تربیت است، اظهار کرد: خانواده عهده‌دار تعلیم و تربیت است و در آموزش و پرورش زمینه رشد، شکوفایی و پرورش افراد فراهم می‌شود.

وی افزود: فرهنگ انقلاب، بار تازه‌ای را به نسل ما عرضه می‌کند که بیشتر در عرصه تربیت است. حضرت امام، حضور در مدرسه را به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها معرفی می‌کند تا این سیره را به نسل بعد منتقل کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به واسطه همان تربیت که حکمرانی نظام بر پایه آن قرار می‌گیرد، امام پس از بازگشت به کشور در مدرسه رفاه مستقر می‌شود و افرادی ارکان حکومت را به دست می‌گیرند که تعلیم و تربیتی هستند، تصریح کرد: فرهنگ انقلاب صادر شد و در این مرز باقی نماند.

وی ادامه‌داد: با پیروزی انقلاب اسلامی در فناوری‌هایی که زمینه‌ای در آنها نداشتیم به رشد بسیار خوبی رسیدیم و در پنج المپیاد جهانی معروف در سال ۲۰۲۲ رتبه چهارم جهان را داریم. همچنین در استفاده صلح‌آمیز از انرژی‌های هسته‌ای و سایر عرصه‌ها نیز در جایگاه خوبی قرار داریم و علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه در زمینه‌های مختلف مانند حوزه درمان رشد خوبی داشته و نمونه آن را در ساخت واکسن کرونا شاهد بودیم.

نوری با اشاره به اینکه همکاران، دانش‌آموزان و خیران، تلاش و با حساسیت مسائل آموزش و پرورش را دنبال می‌کنند تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم، خطاب به دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: امیدواریم عرصه‌های جهانی را با حضور مؤثر شما آینده‌سازان فتح کنیم و در آینده نزدیک شاهد ایجاد تمدن نوین اسلامی در تمام جهان باشیم.

اعتکاف دانش‌آموزی

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی، گفت: امسال دو مسیر انتخاب شده که یکی از آنها ثبت‌نام الکترونیک از طریق سامانه نورینو است. ۷۲۹ منطقه آموزشی داریم که در هر یک، حسینیه یا مسجدی برای دختران و یک حسینیه یا مسجد برای پسران جهت برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برگزاری جشن‌های تکلیف همچنان ادامه دارد و برنامه‌های خوبی در مصلاها برگزار شده که بازتاب خوبی داشته است. برای ایام دهه مبارک فجر نیز برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است و از ۲۴ فیلم جشنواره فجر، دو فیلم مربوط به آموزش و پرورش است که اکران می‌شوند. یکی از دو فیلم اعلام شده در قالب پویانمایی است که برای اولین بار اتفاق افتاده است.

نوری اضافه کرد: ۱۱۰۰ مرکز آموزشی، پرورشی و ورزشی با بیش از پنج کلاس درس، فردا _پنجشنبه سیزدهم بهمن‌ماه_ با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شوند. تغییر شاخص‌های آلودگی هوا و استانداردهای آن برای تعطیلی مدارس نیز امروز یا یکشنبه هفته آتی در جلسه هیئت دولت بررسی خواهند شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 638180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.