پرداخت ۸۵۸ میلیارد تومان کمک‌معیشت مستمری در سال جاری

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به پرداخت ۸۵۸ میلیارد تومان کمک‌معیشت مستمری در سال جاری گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۴ هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از نهادهای انقلابی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ و با فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در راستای دستگیری از نیازمندان و مستمندان در کشور تشکیل شده است.

وی هدف تشکیل این نهاد مقدس را توجه و دغدغه بنیان‌گذار انقلاب نسبت به اقشار آسیب پذیر جامعه دانست و ادامه داد: این نهاد به نیازمندان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر دهک پایین جامعه، در حوزه‌های حمایت و سلامت، اشتغال و خودکفایی، تأمین مسکن، امور فرهنگی و مباحث حقوقی، خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۹ هزار خانوار با جمعیت ۲۶۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد در استان اصفهان هستند که ۴۴ درصد از این خانوارها، زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی این اقشار و توجه به مناطق کم‌برخوردار ادامه داد: بیش از ۳۳ درصد خانوارهای تحت حمایت برابر با ۴۳ هزار و ۶۰۰ خانوار، در روستاها زندگی می‌کنند و با تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات بیشتر به مناطق محروم استان و مشارکت مردم در تأمین مایحتاج و رفع مشکلات این خانواده‌ها، کمک می‌شود.

زارع با تاکید بر اینکه با راه‌اندازی سامانه «سها» سهولت دسترسی به دریافت خدمت برای متقاضیان میسر شده است، گفت: تمام خدمات پس از ثبت‌نام در سامانه غیرحضوری soha.emdad.ir در تمام حوزه‌ها به متقاضیان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می‌شود.

وی با اشاره به خدمات حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان اصفهان، اضافه کرد: سال جاری به ۱۲۰ خانوار تحت حمایت، ۸۵۸ میلیارد تومان کمک‌معیشت مستمری پرداخت و به ۲۵۰۱ نوعروس نیازمند کمک‌هزینه جهیزیه ارائه شده است، همچنین برای رفع سوءتغذیه ۴۳۹۰ کودک نیازمند زیر پنج سال و زنان باردار و شیرده، ماهانه مساعدت صورت گرفته است.

ارائه تسهیلات بدون سود به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۲۴ هزار و ۵۲۲ فرصت شغلی برای مددجویان، با مشاوره و هدایت کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی، با ورود به طرح‌های راهبری شغلی و با معرفی به مراکز کاریابی ایجاد و به ۱۷ هزار و ۸۶۲ طرح مددجویی، تسهیلات اشتغال با اعتباری بیش از ۱,۳۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال جاری تاکنون به ۱۰ هزار و ۲۵۲ نفر از نیازمندان، تسهیلاتی با اعتباری بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان در شش سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، احداث و تعمیرات ساختمان، اشتغال و کارآفرینی، تسهیلات درمان و فرهنگی پرداخت کرده و نکته حائز اهمیت در روند فعالیت این صندوق، ارائه تسهیلات بدون سود با هدف گره‌گشایی از مشکلات مددجویان و نیازمندان است.

زارع تصریح کرد: در کنار ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان، کمک به درمان بیماران نیازمند و حمایت از دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبه‌پروری و تأمین مسکن از ضروری‌ترین نیازهای خانوارهای تحت حمایت است و در این راستا نیز امسال برای خرید و ساخت ۹۰۰ واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی منزل مسکونی ۱۴۹۹ خانوار اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های احیای زکات و کمک‌های مردمی که از طریق صندوق‌های صدقات، برگزاری جشن نیکوکاری و عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: مراکز نیکوکاری برای استفاده از ظرفیت خیران، مشارکت و مساعدت مردم در شناسایی و رفع مشکلات خانوارهای نیازمند محلات و به منظور تقویت مردمی‌سازی تشکیل شده است.

کد خبر 638164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.