تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان گفت: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تدوین کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است که از افتخارات شهرستان دامغان در سال جاری تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی، در دیدار با حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان، امام جمعه شهرستان دامغان اظهار کرد: شهرستان دامغان شهرستان پرافتخاری در دوران دفاع مقدس بود، مردم غیور و ولایت‌مدار دامغان نیز در طول هشت سال دفاع مقدس در یگان‌های مختلف در سراسر مناطق عملیاتی حضور فعال داشتند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، ستادهای پشتیبانی جنگ و ستادهای مهندسی وابسته به جهاد سازندگی که در استان یک مجموعه بسیار فعال و در بین استان‌های کشور کم‌نظیر بودند و جهادگران دامغان در دوران دفاع مقدس در تشکل‌های گردان مهندسی رزمی پشتیبانی جنگ جهاد دامغان، گردان پشتیبانی جنگ جهاد استان سمنان، قرارگاه حمزه سیدالشهدا، گروه ضربت و گردان حضرت رسول اکرم (ص) حماسه آفریدند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان ادامه داد: یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده تدوین کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس است که از افتخارات شهرستان دامغان در سال جاری تدوین ۲۳ عنوان کتاب شهدای روحانی شهرستان دامغان بوده است.

این مسئول با بیان اینکه ضرورت ساخت و توسعه یادمان شهدای گمنام در راستای بزرگداشت مقام شامخ شهدا و همچنین تداعی آنان برای نسل‌های آینده ضروری است. گفت: تاکنون ۱۰ مکان در شهرستان دامغان به تدفین و خاکسپاری شهدای گمنام اختصاص داده‌ایم و هدف از توسعه این یادمان‌ها این است که همه فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی حول محور شهدای گمنام باشد تا روح مودت، محبت و همدلی اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم برقرار باشد.

سلامی خاطرنشان کرد: سرکشی و تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران مهم‌تر از هر چیز است، از این رو باید در اولویت کار مسئولان در شهرستان قرار گیرد و در سرکشی‌ها برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد تا از همه آنان سرکشی و تجلیل شود.

کد خبر 638122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.