پیاده‌‎سازی سامانه مدیریت تردد کامیون در بنادر کشور آغاز شد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سامانه مدیریت تردد کامیون در حوزه هوشمندسازی در بندر بوشهر اجرا شده و اکنون تسری آن به سایر بنادر کشور در حال انجام است که بدون تردید، بخشی از فرایندهای حضور ارباب رجوع داخل بنادر را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید خورسندی در نشست مدیران فاوای بنادر کشور در بندر بوشهر اظهار کرد: در حوزه صدور مجوزها که ارباب رجوع بسیاری دارد، سعی شده است منطبق با سیاست دولت از درگاه ملی مجوزها استفاده شود.

وی افزود: اکنون تمام مجوزهای سازمان بنادر و دریانوردی بدون حضور متقاضی در حال صدور است و ارباب رجوع می‌تواند بدون نیاز حضور وضعیت مجوز خود را تا زمان دریافت، به صورت مستمر رصد کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: در حوزه خدمات بازمهندسی فرآیندها در سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و سعی شده تا فرآیندها به درگاه پنجره واحد الکترونیک دولت متصل شود.

خورسندی اظهار کرد: اکنون ارائه ۵۰ درصد از خدمات سازمان بنادر و دریانوردی با هماهنگی ایجاد شده و منطبق با الزامات ابلاغی از سوی دولت مردمی روی درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت انجام می‌شود که تلاش داریم تا پایان سال ۸۰ درصد خدمات سازمان بر بستر درگاه پنجره واحد خدمات الکترونیک دولت ارائه شود.

وی گفت: در حوزه امن‌سازی و مقاوم‌سازی نشست‌هایی برگزار شده تا تمام دستگاه‌های مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی مقاوم‌سازی شوند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی افزود: کسب‌وکار و امنیت دو مسیر مختلف و در تضاد با یکدیگر است که باید در کنار هم قرار گیرد تا در بحث امن‌سازی و مقاوم‌سازی نتیجه مطلوب حاصل شود.

خورسندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: حوزه فاوا، قلب تپنده در حوزه‌های مختلف سازمان بنادر و دریانوردی است که انتظار می‌رود نشست دو روزه مدیران این حوزه در بندر بوشهر منتج به نتایج ارزشمندی شود.

وی اضافه کرد: در نخستین نشست مدیران فاوای بنادر کشور در سال جاری در بندر نوشهر اقدامات سال ۱۴۰۱ مرور و نقاط ضعف و قوت برای سال جاری شناسایی شد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در نشست کنونی در بندر بوشهر نیز تلاش می‌شود تا برای سال ۱۴۰۲ برش برنامه‌ای و نقشه راه فاوا بررسی شود. انتظارات از ادارات کل و بنادر تبیین و برنامه‌های سال جدید نیز از همین امروز آغاز می‌شود.

خورسندی افزود: در بخش فاوای سازمان بنادر و دریانوردی اکنون فعالیت‌ها بر محورهای مختلفی همچون زیرساخت شبکه، نرم‌افزار، خدمات الکترونیک، امنیت و آمار متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین شاخص‌های عملکردی منطبق با استانداردهای بین‌المللی احصا شده است تا از این طریق جایگاه کنونی سازمان فاوا  برای رسیدن به چشم‌انداز ترسیم شده تبیین شود.

کد خبر 638120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.