لزوم صرفه‌جویی بخش خانگی برای گازرسانی به صنایع/سهم ۷۶ درصدی بخش خانگی از مصرف گاز

مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: از هموطنان درخواست داریم رعایت الگوی مصرف را داشته باشند تا بتوانیم در روزهای آینده پایداری شبکه گاز را حفظ کرده و سهم گاز حداقلی را در اختیار صنایع و نیروگاه‌ها قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با رسیدن فصل زمستان، مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافت، به طوری که شرکت گاز برای گاز رسانی به بخش خانگی مجبور به محدودیت کردن گاز صنایع شد تا بخش خانگی بدون گاز نماند. اکنون مسئولان گاز کشور از مردم درخواست کردند تا با صرفه جویی بیشتر از در بخش خانگی، بتوانند مقدار حداقلی گاز در اختیار صنایع و نیروگاه‌ها قرار دهند.

در این خصوص غلامرضا کوشکی اظهار کرد: امسال از اواسط آذر ماه مصرف گاز بالای ۶۰۰ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته ۴۱ روز مصرف بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب بوده و در صورتی که سال گذشته، ما تنها ۱۳ روز مصرف بالای ۶۰۰ میلیون متر مکعب داشته‌ایم.

وی افزود: میزان مصرف گاز بخش خانگی ۷۶ درصد میانگین بهمن ماه می‌باشد و زمانی که میزان مصرف گاز بخش خانگی بیش از ۵۰ درصد از تولید باشد قطعاً برای تأمین آن ناچار به محدودیت در سایر بخش‌ها می‌شویم. میزان مصرف گاز بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده روز گذشته، به ۶۲۰ میلیون مترمکعب رسیده است که تقریباً ۷۳ درصد از تولید گاز را به خود اختصاص داده است.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: سرمای هوای بیش از حد در سال جاری باعث شد روزهای بیشتری صنایع و نیروگاه‌ها محدود شوند و سهم گازشان به بخش خانگی داده شود و از هموطنان درخواست داریم رعایت الگوی مصرف را داشته باشند تا بتوانیم در روزهای آینده پایداری شبکه گاز را حفظ کرده و سهم گاز حداقلی را در اختیار صنایع و نیروگاه‌ها قرار دهیم.

کد خبر 638108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.