ملی شدن فضای مجازی برکات متعددی برای کشور به دنبال دارد

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: بومی شدن و ملی شدن صنعت فضای مجازی برکات و تبعات متعددی را در لایحه‌های مختلف برای کشور به ارمغان می‌آورد.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام حامد حاجی‌ملامیرزایی اظهار کرد: حمایت از فعالان فضای مجازی وظیفه ما است، بنابراین تلاش می‌کنیم تولیدکنندگان داخلی تقویت شوند.

وی افزود: وقتی کشور تصمیم می‌گیرد از سرویس‌دهنده‌های داخلی استفاده کند، استقبال بسیار خوب است. وقتی به توان و استعدادهای پیام‌رسان‌های داخلی باور داشته باشیم، بی‌شک این‌ها نیز تلاش جدی خود را به کار خواهند گرفت.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به ابلاغ سند راهبردی فضای مجازی اظهار کرد: باید ملزم باشیم از توان داخلی استفاده کنیم و فرهنگ استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی تقویت شود و رسانه‌ها نیز در این زمینه به‌ویژه در استفاده آحاد مردم از این ظرفیت‌ها کمک کنند.

وی گفت: رشد مناسبی را در لایه زیرساخت فضای مجازی در کشور شاهدیم و باید در جهت مصرف فناوری‌های کشور در حوزه محتوا حرکت کنیم.

حاجی‌ملامیرزایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فضای مجازی افزود: سعی شده از مجموعه کنشگرانی که در حوزه فضای مجازی فعالند به این رویداد دعوت شود و با توجه به خانواده‌محور بودن دولت، موضوع خانواده یکی از محورهای اصلی نمایشگاه امسال است.

فضای مجازی به عنصر توانمندی برای خانواده تبدیل شود

وی گفت: شعار ما این است که بتوانیم از آسیب‌های فضای مجازی در حوزه کودک جلوگیری کنیم و با آگاهی بخشی و ارتقای سواد رسانه‌ای حوزه فضای مجازی را زمینی برای آموزش و بالندگی کودکان و خانواده قرار دهیم. یعنی فضای مجازی به عنصر توانمندی برای خانواده تبدیل شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ادامه داد: در نمایشگاه امسال فضایی برای فعالان فضای مجازی در حوزه کودک قرار داده‌ایم. امکاناتی فراهم شده تا به صورت کارگاهی میزهای تخصصی سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها فراهم و بهره مناسبی در حوزه کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی CTEX به همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، شانزدهم تا نوزدهم بهمن‌ماه امسال در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه که جلوه‌ای از هم‌افزایی دو نمایشگاه بزرگ و باسابقه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، حمایت از توسعه کسب‌وکارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیت‌ها و تعامل کسب‌وکارها با حاکمیت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 638096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.