ایمن‌سازی محیط و جمع آوری کپسول‌های گاز تریلر واژگون شده

رئیس اداره گاز شهرستان نایین گفت: عملیات تخلیه کپسول‌های تریلر گاز واژگون شده و ایمن‌سازی با فراخوان تیم‌های متخصص از استان و دستگاه‌های مرتبط انجام شد.

علیرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از واژگونی تریلر حمل گاز و فعالیت دستگاه‌های مرتبط شهرستان نائین خبر داد و اظهار کرد: ساعت ۸:۰۰ روز شنبه _هشتم بهمن‌ماه_ گزارشی مبنی بر واژگونی تریلر حامل کپسول‌های سی‌انجی گاز که وظیفه آن، صرفاً گازرسانی به شرق استان اصفهان است، از طریق مرکز پیام به شرکت گاز شهرستان نائین مخابره شد و بلافاصله تیم‌های امدادی در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: بلافاصله پس از دریافت پیام و با توجه به اینکه خطرات گاز سی‌ان‌جی و احتمال بروز انفجار بر اثر نشت گاز وجود داشت، کمیته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در شهرستان نائین برگزار و ارگان‌های مرتبط مانند آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و اورژانس فراخوان شدند.

رئیس اداره گاز شهرستان نائین خاطرنشان کرد: این روش گازرسانی با تریلر تنها در شرق استان اصفهان رخ می‌دهد و با توجه به مانورهای برگزار شده اداره گاز نائین در سال‌های گذشته و کسب آمادگی لازم نیروها، با فراخوان ارگان‌های مرتبط و همکاری پلیس راه، جاده بسته و عملیات تخلیه کپسول‌ها، ایمن‌سازی محیط و جلوگیری از انفجار با فراخوان تیم‌های متخصص از استان اصفهان و تهران با حضور نیروهای شرکت سازنده کپسول‌های گاز، مشکل در سه روز کاری اخیر با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی و خدمات‌رسان، رفع شده است.

هاشمی تصریح کرد: شهروندان و مسافران می‌توانند از صبح سه‌شنبه، یازدهم بهمن‌ماه، با توجه به باز شدن و رفع مشکل این محور، به تردد بپردازند.

به گزارش ایمنا، صبح روز شنبه _هشتم بهمن‌ماه_ یک دستگاه تریلر حامل کپسول‌های گاز در کیلومتر پنج محور نائین-یزد روبه‌روی شهر بافران واژگون شد. فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان نائین در بازدید از محل وقوع حادثه واژگونی تریلر، دستور تشکیل فوری جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور نمایندگان استانی این ستاد را صادر کرد.

کد خبر 638073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.