انضباط مالی شهرداری‌ها با اجرای قانون درآمد پایدار/ آغاز جلسات تلفیق بودجه اصفهان از امروز

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طبق قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها خدمات نیز به هزینه عوارض کل شهرداری اضافه شد که تا سی‌ام بهمن باید انتشار عمومی پیدا کند، از این‌رو تکلیف است که تا پانزدهم بهمن این موارد را به تصویب برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز _چهارشنبه دوازدهم بهمن‌_ در نطق پیش از دستور هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام جواد (ع)، ولادت امام علی (ع) و آغاز دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی از تولد تا به امروز فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و مردم سختی‌ها و دشوارهایی را برای حفظ آن متحمل شده‌اند، بر این اساس یکی از مستحکم‌ترین حکومت‌های جهان علی‌رغم همه دشمنی‌ها است که سربلند و پیروز به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به جلسه فوق‌العاده امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها از سوی مجلس تصویب و به دولت ابلاغ شد، هرچند درآمد پایداری را برای شهرداری‌ها مشاهده نمی‌کنیم، اما انضباط مالی را به دنبال داشته است، بر این اساس عوارض شهرداری برای وصول باید در زمان مقرر قانونی اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طبق این قانون، نرخ خدمات مراکز تفریحی و حمل‌ونقل به هزینه عوارض کل شهرداری اضافه شد که تا سی‌ام بهمن باید انتشار عمومی پیدا کند، از این‌رو تکلیف شده است که تا پانزدهم بهمن امسال این موارد را به تصویب برسانیم.

وی با بیان اینکه از ماه‌ها قبل مدیریت شهری نسبت به بررسی و آماده‌سازی لوایح در این حوزه فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در این راستا از بیست‌وهفتم دی تا کنون و طی ۱۰ جلسه کمیسیون تلفیق، این موارد از جمله اعداد و قیمت‌ها با حساسیت فراوان مورد بررسی قرار گرفت و لوایح متعدد در بیش از ۵۰ ساعت جلسه، بررسی شد و امروز به صورت اجمالی ۲۴ لایحه در صحن علنی شورای اسلامی شهر بررسی نهایی و جهت تصویب به رأی گذاشته می‌شود.

نور صالحی اظهار کرد: به طور همزمان با این فرایند، لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان نیز بررسی شده است، پس از جلسه امروز، جلسات تلفیق بررسی بودجه آغاز می‌شود که آن نیز تا سی‌ام بهمن به تصویب می‌رسد و برای تأیید به مراجع ذی‌ربط ارسال خواهد شد.

کد خبر 638065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.