توضیحات استاندار لرستان در خصوص استیضاح شهردار خرم‌آباد

استیضاح شهردار خرم‌آباد در روزهای پایانی سال جاری نقل محافل و جلسات خبری است؛ استاندار لرستان در نشستی با خبرنگاران توضیحاتی را در این خصوص ارائه داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با طرح سوال از شهردار خواستار پاسخگویی وی به سوالات است تا چنانچه جواب قانع‌کننده‌ای از طرف شهردار دریافت نکردند برای استیضاح وی طبق قانون عمل کنند.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان امروز _چهارشنبه دوازدهم بهمن‌ماه_ در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت دهه فجر برگزار شد در خصوص ابهامات و شبهات این روزهای مدیریت شهری خرم‌آباد، اظهار کرد: شورای حل اختلاف حاکمیتی، متشکل از نمایندگان هر سه قوا و نماینده شوراهای اسلامی شهر در استان است و من به عنوان نماینده قوه مجریه یک عضو از هیئت شورای حل اختلاف هستم و یک رأی دارم؛ بنابراین برگزار شدن یا نشدن جلسه تنها مربوط به من نیست و نتیجه سلب عضویت اعضای شورای اسلامی شهر نیز به نظر آرای این هیئت بستگی دارد.

وی اضافه کرد: طی آخرین دیدار با شهردار خرم‌آباد، وی گفته است که شورای اسلامی شهر از او سوال دارد و با حضور در صحن شورای اسلامی شهر به سوالات پاسخ خواهم داد.

استاندار لرستان از تعیین تکلیف برج‌های دوقلوی کیو خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص جلسه‌ای با معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید داشتیم و قرار شد هیئت سه‌نفره متشکل از نماینده معین کوثر، شهرداری و یک مرضی طرفین تعیین شوند و گزارش لازم را ارائه کنند، البته آنچه مشخص است این است که شرکت معین کوثر توان تکمیل پروژه را ندارد و پیشنهاد شده است شهرداری سهم معین کوثر را از طریق تهاتر یا روش‌های دیگر خریداری کند.

زیویار با اشاره به آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک تاکید کرد: تمام موانع حقوقی، سندی و اعتباری روی کاغذ در خصوص آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک تا سیزدهم دی‌ماه سال جاری رفع می‌شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار خاص از محل بودجه‌های سنواتی به همراه ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای حریم قلعه در اختیار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده شاهد انجام کامل طرح آزادسازی حریم قلعه باشیم.

کد خبر 638063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.