افزایش ۲۲ درصدی صدور پروانه ساختمانی

رئیس اداره شهرسازی شهرداری خمین گفت: طی ۹ ماه امسال، ۱۹۰ پروانه ساختمانی به مساحت ۱۵۵ هزار مترمربع صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

ابراهیم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال ۱۹۰ پروانه ساختمانی به مساحت ۱۵۵ هزار مترمربع صادر شده است، اظهار کرد: سال جاری ۶۶ فقره پایان‌کار به مساحت ۲۷ هزار مترمربع صادر شده است.

وی افزود: طی ۹ ماه امسال تعداد پاسخ به استعلام ادارات مختلف از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات و ثبت اسناد به ۱۵۰۰ فقره می‌رسد، در حالی که تعداد استعلام‌ها طی ۹ ماه سال گذشته ۹۸۰ فقره بوده است.

رئیس اداره شهرسازی شهرداری خمین با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: ۳۴ پرونده به کمیسیون ماده ۵، جهت تغییر کاربری، افزایش تراکم و سطح اشغال و اصلاح شبکه معابر ارجاع داده شده که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

سلیمانی اضافه کرد: ۴۳۰۰ بازدید و کارشناسی میدانی از زمین‌ها و ملک‌های ساختمانی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی برای پاسخگویی به استعلام ادارات و دفترخانه‌ها، صدور گواهی عدم خلاف، صدور پروانه ساختمان و صدور پایان کار انجام می‌شود، تصریح کرد: ۱۹۰ نقشه ساختمانی در راستای جلوگیری از تخلفات ساختمانی در این ۹ ماه کنترل و ۱۹۰ مترمربع بروکف ساختمانی صادر شده است.

رئیس اداره شهرسازی شهرداری خمین ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال، ۶۶۸ پرونده در کمیسیون بدوی ماده ۱۰۰ مطرح شده و ۱۶۴ پرونده به کمیسیون تجدید نظر رفته است.

سلیمانی با بیان اینکه ۵۰۴ پرونده در این ۹ ماه رأی قطعی گرفته و برای ۷۰ پرونده نیز رأی برائت صادر شده است، گفت: ۸۳۲ رأی کمیسیون به مالکان ابلاغ شده است. شهروندان قبل از هرگونه ساخت‌وساز نسبت به اخذ پروانه ساختمان به شهرداری مراجعه و از هرگونه ساخت‌وساز غیراصولی و خلاف شهرسازی خودداری کنند.

وی افزود: شهرداری خمین با رویکرد تکریم ارباب رجوع به دنبال کاهش مشکلات شهروندان در امور شهرسازی است.

کد خبر 638060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.