مدیرعامل شرکت تاکسیرانی بر عملکرد رانندگان نظارت کند

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی به جای مصاحبه و انتقاد از این سازمان، بر عملکرد رانندگان خود نظارت کند.

غلامرضا مصاحب گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا به‌تازگی در مصاحبه‌ای با ایمنا، مسائلی را در خصوص آژانس‌های سرگردان مطرح کرده است؛ بی‌توجهی و نبود نظارت دقیق از سوی مسئولان متولی بر عملکرد تاکسی‌ها در آستارا موجب شده است افراد زیادی در این شهر برای کسب درآمد، بدون هیچ آرم و علائمی تنها با تابلوی غیرمجاز آژانس، به صورت گردشی اقدام به مسافرکشی کنند، در حالی که مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا با حکم سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری به سمت مسئول گشت شرکت تاکسیرانی این شهر منصوب شده و وظیفه وی نظارت بر عملکرد رانندگان تاکسی شهری و آژانس است.

وی افزود: مسئول گشت شرکت تاکسیرانی آستارا به جای مصاحبه و انتقاد از سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری بر عملکرد و انضباط رانندگان تاکسی شهری نظارت دقیق و مستمر داشته باشد و از مسئولیت شانه خالی نکند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا با بیان اینکه رانندگان تاکسی شهری بدون مجوز این سازمان حق فعالیت ندارند، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ نفر از رانندگان شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا دفترچه فعالیت ندارند، برخی از این رانندگان شش‌ماه از تاریخ دفترچه فعالیت آنها گذشته است، اما تاکنون برای تمدید دفترچه خود به دفتر سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا مراجعه نکرده‌اند و طبق قانون فعالیت آنها تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی باید به تخلف رانندگان خود رسیدگی کند، تاکید کرد: دو شرکت تعاونی تاکسیرانی، زیرمجموعه سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا فعالیت می‌کنند و باید از قوانین این سازمان تبعیت کنند.

مصاحب تصریح کرد: طبق قانون تاکسیرانان باید از شش صبح تا ۱۰ الی ۱۱ شب، حداقل ۱۲ ساعت به شهروندان خدمات‌رسانی کنند، اما فعالیت نامنظم بسیاری از رانندگان تاکسی موجب شده است تا شهروندان مجبور به استفاده از آژانس باشند.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا، ۱۲ دستگاه تاکسی شهری شرکت نصر هما را در مسیر غلام‌محله تا جانبازان تعیین کرده است تا به شهروندان خدمات‌رسانی کند، گفت: به‌تازگی تقاطع خیابان امام (ره) به خیابان شریعتی و چهارراه فارابی با رنگ زرد خط‌کشی و مسیر تردد تاکسی‌ها مشخص شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا افزود: به مقدار کافی رنگ خریداری شده است و در صورت مساعد شدن شرایط جوی و افزایش دمای هوا، خط‌کشی و رنگ‌آمیزی معابر شهری از اواخر بهمن تا پانزدهم اسفندماه سال جاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی آستارا حدود ۴۰۰ دستگاه تاکسی شهری، ۱۱۰۰ دستگاه تاکسی تلفنی، ۷۲ دستگاه تاکسی بی‌سیم و حدود ۱۶۸ دستگاه تاکسی خطوط زیر ۳۰ کیلومتر فعال است، اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی تاکسیرانان، گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان که در سطح معابر و میدان‌های شهر حضور دارند، اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 638048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.