رئیس‌جمهور: آنچه باعث رنج مردم می‌شود ما را هم می‌رنجاند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تلاش دولت برقراری ثبات در سفره مردم است، گفت: قیمت هر کالایی که افزایش می‌یابد، پیش از هر کس ما را می‌رنجاند؛ بنابراین درباره آن بی‌اطلاع نیستیم و آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی سه‌شنبه‌شب و در آستانه چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: امام راحل یک شخصیت الهی و انقلابی و شاید الهی‌ترین و انقلابی‌ترین چهره بود که هویت ملی و دین را احیا کردند.

رئیس‌جمهور افزود: گفتمان امام راحل و رهبری عدالت‌خواهی، استقلال، آزادی و ستیز با فساد است و آنچه ما از شخصیت و سیره امام داریم آن است که ایشان به پیشرفت کشور در پرتو عدالت اجتماعی می‌اندیشید. این گفتمان همان است که دولت ما دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره راهکار ارائه‌شده برای ثبات اقتصادی گفت: آنچه دولت و من روزانه دنبال می‌کنیم این است که ثبات در سفره مردم برقرار شود و معتقدیم این نوسانات به نفع هیچ‌کس نیست و این خواست مردم است.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: قیمت هر کالایی که افزایش می‌یابد، پیش از هر کس ما را می‌رنجاند؛ بنابراین درباره آن بی‌اطلاع نیستیم و آنچه باعث رنج مردم می‌شود، ما را هم می‌رنجاند.

دولت سیزدهم شمار جان‌باختگان کرونا را به صفر و تورم را از ۶۰ به ۴۰ درصد رساند

وی به مسئله گرانی و افزایش قیمت اجناس ازجمله مواد غذایی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: معیشت یکی از مسائل محوری و مهم دولت است. ۷۰۰ خانوار به‌دلیل کرونا داغدار می‌شدند، اما با روی کار آمدن دولت شرایط متفاوت شد و تلفات به صفر رسید. با کسری بودجه مواجه بودیم که با افزایش درآمد واقعی بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی، تلاش کردیم شرایط را تغییر دهیم. تورم ۶۰درصدی اکنون به ۴۰ درصد رسیده است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: در زمینه کنترل تورم، ما با مشکلات جهانی و منطقه‌ای مواجه شدیم، اما در شش ماه نخست دولت، تورم کنترل شد. با توجه به الزام قانونی برای عادلانه‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، وضعیت تورمی ناشی از اصلاح اقتصادی مشکلاتی ایجاد کرد که تلاش شد با پرداخت یارانه‌های دولت، این وضعیت تا حدودی جبران و ثبات اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش ایمنا، گفت‌وگوی آیت‌الله رئیسی، هشتمین گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم از زمان آغاز به کار دولت مردمی است. آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم ششم مهرماه امسال بود.

این برنامه به‌صورت مستقیم از شبکه‌های یک، خبر و رادیو سراسری در حال پخش است.

منبع: ایرنا

کد خبر 638026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.