زیرساخت‌های لازم را برای گسترش تئاتر در کشور فراهم می‌کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پایانی جشنواره چهل‌ویکم فجر گفت: زیرساخت‌های لازم را برای گسترش تئاتر در کشور فراهم می‌کنیم. امسال بعد از چند سال، جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد و آنچه شاهد بودیم اعجاب و شگفتی را به دنبال داشت.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی در آیین پایانی جشنواره چهل‌ویکم فجر اظهار کرد: امسال دوستان من در اداره کل هنرهای نمایشی زحمت مضاعفی را متحمل شدند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره و داوران ایرانی و خارجی و هنرمندان حاضر در این جشنواره افزود: امسال پس از چند سال، جشنواره تئاتر منطقه‌ای برگزار شد. آنچه شاهد بودیم اعجاب و شگفتی را به دنبال داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک اعیاد ماه رجب و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد امام راحل و شهدای پرافتخار نهضت اسلامی، ادامه داد: در چنین روزهای فرخنده‌ای، مراسم پایانی جشنواره تئاتر فجر با حضور معنادار اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: در مناطق مختلف همچون کرمانشاه، شیراز، بوشهر و مازندران، حضور خیره‌کننده اهالی فرهنگ و هنر برای همه ما روحیه‌بخش بود.

اسماعیلی با تقدیر ویژه از اهالی تئاتر اضافه کرد: اهالی تئاتر خوش درخشیدند و شاهد حضور پررنگ گروه‌های هنری و علاقه‌مندان به تئاتر در استان‌های مختلف بودیم و همچنین در روزهای برگزاری در تهران سالن‌های مختلف این رویداد برقرار بود.

وی افزود: خدا را شاکریم که اهالی فرهنگ و هنر با شور و شوق و شعف در صحنه افتخارآفرینی برای ایران سربلند حاضر شدند. شعار مهم عدالت فرهنگی را در پیشانی فعالیت‌های دولت قرار دادیم. در سال‌های گذشته، کمتر به عدالت فرهنگی توجه می‌شد که با درخشش هنرمندان استانی امشب خود را نشان داد. وقتی با نگاه عدالت در حوزه فرهنگ گام برمی‌داریم و آموزش‌های فرهنگی و هنری را تقویت می‌کنیم و به استعدادهای درخشانی که در شهرستان‌ها و استان‌ها وجود دارد توجه می‌کنیم، در تمام مناطق ایران،  این افتخارآفرینی و سربلندی را به دنبال دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از مدیران کل ارشاد استان‌ها گفت: تئاتر باید در همان ترازی که مورد توقع است و با همان عنوانی که آن را با افتخار یدک می‌کشد ظاهر شود و این اتفاق دارد می‌افتد. در بخش‌های مختلف این تغییر ریل را احساس می‌کنیم و فضا را در اختیار همه ایرانیان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر قرار می‌دهیم. اتفاقی که امسال و در این روزها رخ داد، اتفاقی بزرگ در تاریخ تئاتر کشور بود و این را در تمام بخش‌ها توسعه خواهیم داد. از امروز کار متقابل ما مسئولان فرهنگی و هنری از یک سو و اهالی تئاتر آغاز می‌شود. تعهد می‌دهیم که تمام زیرساخت‌های لازم را برای گسترش تئاتر در جای‌جای کشور فراهم کنیم و اهالی تئاتر هنرمندانه و با افتخار و با امیدآفرینی از این ظرفیت‌ها برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور استفاده کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 638023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.