پروژه سبزه‌میدان پیونددهنده زنجان جدید و قدیم

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در ساخت سبزه‌میدان، یک روز را هم از دست نمی‌دهیم. زیرا این پروژه پیونددهنده زنجان جدید و قدیم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید ناصحی‌مقدم امروز _ سه‌شنبه یازدهم بهمن _ در بازدید از پروژه سبزه‌میدان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شورای ششم پیگیری اتمام پروژه‌های قدیمی و در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه در عملیاتی کردن این موضوع یکی از پروژه‌هایی که به‌جد پیگیر بودیم سبزه‌میدان است، گفت: پروژه سبزه‌میدان به‌لحاظ واقع شدن در مرکز شهر درواقع پیونددهنده زنجان جدید و قدیم بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در پیگیری امور مربوط به این پروژه هر زمان نیاز به اصلاح قرارداد یا تامین بودجه بوده، این کار انجام شده است، ادامه داد: با تلاش صورت‌گرفته مشکلات این پروژه رفع شده است و روند پیشرفت خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در پروژه سبزه‌میدان حتی یک روز را هم از دست نمی‌دهیم، گفت: امیدواریم در موعد مقرر شاهد افتتاح این پروژه باشیم. افتتاح سبزه‌میدان فضای جذابی را در مرکز شهر ایجاد خواهد کرد و نقطه عطفی در شکل‌گیری زنجان جدید خواهد بود.

ناصحی‌مقدم تصریح کرد: این پروژه ۲۴ شهریورماه ۹۸ آغاز به کار کرد و مدت اجرای آن دو سال است. مبلغ قرارداد اولیه پروژه سبزه‌میدان ۶۴ میلیارد تومان بود و در قالب طرح و ساخت میدان منعقد شده است.

به گزارش ایمنا، مساحت پروژه سبزه‌میدان ۶۶ هزار مترمربع بوده و اعمال تغییرات عمده دلیل طولانی شدن روند اجرای پروژه است. تغییرات اعمال‌شده خارج از قرارداد اولیه بوده و شامل اجرای نمای پروژه با استفاده از نقوش کرمان، مقرنس‌کاری و دندان موشی و آجرهای خفته راسته در سقف بازار و مسجد جامع است.

ایجاد کانال تاسیسات آدم‌رو، تغییر در تاسیسات مکانیکی، تغییر لوله‌های فولادی به لوله‌های پنج لایه، ایجاد سیستم ذوب برف از کف در مسیر عابر پیاده، ایجاد گرما از کف در واحدهای تجاری و بهینه‌سازی سنگ کف‌سازی و سرویس‌های بهداشتی ازجمله تغییرات و خصوصیات جالب‌توجه در این پروژه است.

۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های اجرایی پروژه است و با احتساب به‌روز هزینه تملک انجام‌شده، این اعتبار به شش یا هفت هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

کد خبر 638011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.