اولویت دیوان محاسبات رسیدگی به بودجه شرکت‌ها است

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم و موردتوجه در این دیوان شفافیت در حوزه منابع و دارایی‌هاست، گفت: در این دوره، تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا بر بودجه شرکت‌ها ازجمله شرکت‎‌های دولتی و مالکیت عمومی، نظارت دقیق و فنی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب با حضور در جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از پیشنهاد دیوان محاسبات برای تدوین فصل نظارتی برای الحاق به لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور خبر داد و اظهار کرد: این فصل باعث شفافیت و نظارت دقیق بر بودجه می‌شود و این موضوع در قالب پیشنهاد، به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال شده که نیازمند توجه و حمایت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: تاکنون به بودجه شرکت‌هایی که از مالکیت عمومی برخوردارند و به نحوی از منابع درآمدی کشور بهره‌مند می‌شوند، نگاه دقیق، کارشناسانه و حساب‌رسی وجود نداشته است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: در برخورد با تخلفات قاطع هستیم، اما مانع تسهیل امور نخواهیم شد. در این دوره تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا بر بودجه شرکت‌ها ازجمله شرکت‌های دولتی و مالکیت عمومی، نظارت دقیق و فنی داشته باشیم.

کد خبر 637980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.