۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
نام‌گذاری ۳۱ معبر در شهر قم

عضو شورای اسلامی شهر قم از نام‌گذاری ۳۱ معبر در سطح این شهر خبر داد و گفت: شهرداری زمین‌هایی که امکان واگذاری آن به مساجد باشد را با حفظ مالکیت به مسجد واگذار می‌کند تا کارکرد فرهنگی و مذهبی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله امراللهی امروز سه‌شنبه یازدهم بهمن‌ در هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به الحاق ۲۵۰ متر زمین به مسجد چهار مردان در قالب طرح لایحه‌ای اظهار کرد: شهرداری زمین‌هایی که امکان واگذاری آن به مساجد باشد را با حفظ مالکیت به مسجد واگذار می‌کند تا کارکرد فرهنگی و مذهبی داشته باشد.

وی از نام‌گذاری ۳۱ معبر در سطح شهر قم خبر داد و گفت: جایگاه شهید قابل تعریف نیست، اما برخی از شهدا مورد اقبال شهروندان و اجتماع قرار می‌گیرند و باید در نام‌گذاری معابر به نام آن‌ها به درخواست شهروندان توجه کنیم.

همچنین ماشاءالله سعادتمند، عضو شورای اسلامی شهر قم، درباره نام‌گذاری معابر شهری گفت: نام‌گذاری‌ها باید بر اساس مبنای خاصی انجام شود. در بعضی موارد مانند شهید جاویدالاثر می‌توانیم نام شهیدی را جایگزین کنیم.

وی ادامه داد: نام‌گذاری معابر به نام شهدا باید روشن و غیرتکراری باشد و نام شهدایی که برای مردم آشناترند را در مسیرهای پرتردد انتخاب کنیم.

سید مجتبی سبحانی ثابت، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، نیز در این جلسه گفت: نام‌گذاری‌های برگرفته از نام شهدا نباید تکراری باشد. زیرا مشکلات پستی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه شهدا در نام‌گذاری معابر افزود: در شهرداری و شورای اسلامی شهر به جایگاه شهید ورود نمی‌کنیم و تنها در موارد استثنا در کمیته نام‌گذاری این موضوع بررسی می‌شود.

کد خبر 637973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.