لزوم جلب رضایت‌مندی مالکان املاک در مسیر اجرای پروژه‌ها

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر رضایت‌مندی مالکان املاک در مسیر اجرای پروژه‌های شهری، گفت: در عقد قرارداد بسط شرقی نباید هیچ معارضی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین صابری امروز _سه‌شنبه یازدهم بهمن‌_ در هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، در خصوص لایحه تعرفه عوارض خدمات سال ۱۴۰۲ شهرداری اظهار کرد: شهرداری برای تعیین تعرفه با توجه به تغییر مفاد آن در قانون جدید زحمات زیادی را کشیده است.

وی با تأکید بر برطرف شدن ابهامات لایحه تعرفه عوارض در کمیسیون تلفیق و کمیسیون برنامه‌وبودجه افزود: همچنین نسبت اشکالاتی که فرماندار به متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری وارد کرده است، باید بخشی از متمم از نظر ویرایشی و مفهومی اصلاح شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روند اجرایی قرارداد بسط شرقی حرم مطهر؛ تصریح کرد: اجرای پروژه‌های شاخص در شهر نیازمند زمان و سعه‌صدر است، قرارداد بسط شرقی نیز در ادامه مسیر نباید هیچ‌گونه معارضی داشته باشد.

صابری با تأکید بر لزوم انجام مطالعات دقیق قبل از آغاز طرح و عقد پیمان با سرمایه‌گذاران گفت: این موارد نباید به گونه‌ای پیش رود که خللی در اجرای پروژه به وجود بیاید و لازم است املاک در مسیر پروژه با رضایت کامل مالکان به تملک شهرداری در بیاید.

لزوم تسریع در اجرای پروژه بسط شرقی

نرگس نیازمند، رئیس کمیته خانواده و امور بانوان شورای اسلامی شهر قم با اشاره به موضوع پارکینگ شرقی اظهار کرد: ۲۰ سال است این طرح مشکلاتی را برای این محدوده و اهالی آن ایجاد کرده است.

وی افزود: ضرورت این طرح مشخص است و تأخیر در آن جایز نیست اما نوع و شیوع برخورد با مردم مهم بوده و چند ملک باقی‌مانده باید با روند قانونی و اخلاقی تملک شود و صاحبان ملک نیز با شهرداری همراه هستند.

رئیس کمیته خانواده و امور بانوان شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: نباید در جریان تملکات هزینه‌های اجتماعی سنگین ایجاد شود.

لزوم حمایت از مدیران اجرایی برای پیشبرد پروژه‌ها

مصطفی ملایی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به میدان آوردن مردم دو رویکرد خوب این شورا در اجرای برنامه‌های امسال است.

وی ضمن پیشنهاد تشکیل یک اندیشکده به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این ظرفیت را دارد که یک اندیشکده تأسیس کرده و یک فضای نخبگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی طرح‌های نو ایجاد کند، همچنین از ظرفیت‌های هنرمندان به‌صورت گسترده در این فضا باید استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: ظرفیت‌های هنری زیادی دارد که باید از آن بهره ببریم و برنامه‌های ویژه‌ای برای دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها تدارک ببینیم.

ملایی در خصوص لایحه تعدیل قرارداد بهره‌برداری ناوگان اتوبوس‌رانی تأکید کرد: این لایحه در حیطه وظایف شورای شهر نیست و شهرداری خود می‌تواند این قرارداد را اصلاح کند و تنها مصوبه کمیسیون به شهرداری ارسال شود و نیاز به مصوبه شورا ندارد.

وی با اشاره به مشکلات تملک در عرصه پروژه بسط شرقی، گفت: پروژه‌های شهری اگر قرار باشد اجرایی شود نباید قدرت ریسک را از مدیر منطقه سلب کنیم زیرا پروژه شهری جلو نخواهد رفت و باید از مدیر خود حمایت کنیم زیرا این پروژه برای شهر قرار است اجرا شود.

لزوم ساخت میدانی برای اجرای برنامه‌های آئینی در قم / مشارکت شهرداری در اجرای برنامه‌های دهه فجر در قم

در ادامه حجت‌الاسلام ذاکری؛ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه امسال در برنامه‌های دهه فجر دو رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: انجام جهاد تبیین که رهبر انقلاب اسلامی در روز ۱۹ دی و دیدار با مردم قم تأکید کردند یکی از محورهای مهم برگزاری این جشن‌ها است..

وی افزود: رویکرد دوم را ایجاد و انسجام ملی و مردمی قرار داده‌ایم و در هر برنامه‌ای که برنامه‌ریزی می‌کنیم باید امکان حضور آحاد ملت با هر سلیقه و نظری وجود داشته باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم مشارکت گسترده شهرداری قم در اجرای برنامه‌های دهه فجر را مطرح کرد و گفت: شهرداری در اجرای برنامه‌های دهه فجر یک حضور جهادی و مؤثر داشته و ما از مجموعه مدیریت شهری به ویژه سقاییان نژاد؛ شهردار قم و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برای فراهم کردن بستر لازم برای برگزاری مراسم و برنامه‌ها تشکر می‌کنیم.

ذاکری از تشکیل کمیته‌هایی تخصصی خبر داد و گفت: کمیته‌های زیادی ذیل ستاد دهه فجر تشکیل شده و چند دستگاه دولتی، خصوصی و مردمی ذیل کمیته‌های تخصصی جای می‌گیرند و با کمک و هم‌افزایی آن‌ها بستر لازم برای حرکت مردمی که مورد تائید رهبری است را فراهم می‌کنیم.

وی ضمن یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری به رئیس شورای هماهنگی تبلیغات کشور؛ گفت: نکته اول در دستورالعمل جدید برگزاری مراسم دهه فجر به‌صورت مردمی و با مشارکت مردم است، نکته دوم استفاده از ابتکارات و خلاقیت جوانان انقلابی و فعال‌سازی مساجد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر قم ادامه داد: کمیته‌های تخصصی با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز برنامه‌های زیادی را تدارک دیده است، در این راستا ما چند درخواست از مدیریت شهری برای برگزاری مراسم دهه فجر داریم تا بتوانیم دو رویکرد اصلی را به‌خوبی اجرایی کنیم.

ذاکری اختصاص میدانی مشخص به اجرای برنامه‌های مردمی را مطرح کرد و گفت: ما به میدانی برای تجهیز و آذین‌بندی برای برگزاری مراسم نیاز داریم تا امکان دسترسی راحت مردم به میدان وجود داشته باشد، متأسفانه میدان امام خمینی (ره) و میدان آستانه مشکلات زیادی داشته و دسترسی به آن برای اجتماع بزرگ مردمی به‌راحتی امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در میدان امام خمینی (ره) مشکلات زیادی ازجمله نبود سیستم صوتی و رفت‌وآمد وجود دارد و پارکینگ و مرکز تجاری اجازه اجرای برنامه‌ها را به ما نمی‌دهد، شهر قم نیاز به یک مرکز تجمع مردمی داشته و یک میدان به وسعت ۴۰۰ هزار نفر می‌خواهیم تا بتوانیم مراسم اجرا کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم میدان روح‌الله را بهترین مکان برای اجرای مراسم دانست و خاطرنشان کرد: میدان روح‌الله با توجه به موقعیت تاریخی و بیت امام و با توجه به فضای اطراف میدان به نظر می‌رسد پتانسیل تبدیل شدن به یک میدان آئینی را داشته و اگر از امروز تدارک دیده شود تا طرح تکمیل نشده، می‌تواند به دیده شدن اجتماعات مردمی کمک کند و تقاضا داریم با یک کار کارشناسی به این موضوع پرداخته شود.

ذاکری در ادامه نمادهای متناسب با فضا و جایگاه شهر را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در حال حاضر نمادهای متناسب با فرهنگ و تاریخ شهر در فضای شهری دیده نمی‌شود، شهر قم شهر انقلاب و شهر تحولات جهانی است و این تأکید در فرمایشات آقا نیز بارها دیده‌شده است و نیاز به تولید نمادهای انقلابی و هویت بخشی داریم.

وی ادامه داد: شهر قم بیشترین شهید در انقلاب اسلامی را داشته و محل آن نیز در شهر مشخص است که امکان بازآفرینی این مکان‌ها فراهم بوده و نیاز داریم نسبت به این موضوع نیز طرح‌هایی اجرا شود و ضمن تشکر از اقدامات شهرداری قم و کمک‌هایی که به برگزاری مراسم می‌کند این درخواست‌ها را نیز داریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم تأکید کرد: از شورای اسلامی شهر تقاضا داریم مخصوص برگزاری مراسم ملی و مذهبی در قم بودجه‌ای مشخص شود تا شهرداری بتواند با دست باز به ما کمک کند.

کد خبر 637956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.