آغاز فاز اجرایی پنجره واحد خدمات شهری اهواز از فجر ۱۴۰۱

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: اجرای پنجره واحد خدمات شهری به منظور هوشمندسازی و ارتقای خدمت به شهروندان از دهه فجر امسال وارد مرحله اجرایی می شود.

به گزارش ایمنا، حمید دغاغله اظهار کرد: پنجره واحد خدمات شهری اهواز به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های هوشمند شهری در گام اول در منطقه ۲ به صورت آزمایش در روزهای آینده فعال سازی می‌شود.

وی فعال سازی این پنجره واحد شهری را گامی بلند در تبدیل اهواز به شهری هوشمند دانست و ادامه داد: در این پنجره سامانه‌های سازمان ثبت اسناد، نظام مهندسی و کانون سردفتر داران خوزستان به یکدیگر متصل می‌شود که با این کار صدور پروانه، انتقال سند و پایان کار به سهولت و در حداقل زمان ممکن انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز افزود: در حال حاضر بخش زیادی از مراجعه مردم به شهرداری مناطق در این کلان‌شهر برای دریافت پایان کار و یا صدور پروانه ساخت است که با هوشمندسازی و ارائه غیرحضوری این خدمات بخش زیادی از تردد مردم کاهش و روند رسیدگی به این پرونده‌ها سرعت می‌یابد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح دیگر لازم نیست شهروندان برای انجام بسیاری از امور خود مانند پایان کار و پروانه ساختمانی به صورت حضوری به شهرداری مراجعه کرده و در این صورت در زمان و هزینه خود صرفه جویی می‌کنند.

دغاغله ادامه داد: افزایش سرعت در خدمت رسانی، ارتقای رضایتمندی شهروندان، شفاف سازی، کاهش ترددها، جلوگیری از برخورد سلیقه‌ای و مقابله با فسادهای احتمالی از جمله مزایای هوشمندسازی خدمات شهری است.

وی الکترونیکی کردن ارائه خدمات شهری را اولویت شورای اسلامی دوره ششم اهواز دانست و افزود: با اجرای پنجره واحد خدمات شهری می‌توان بهترین مزایا و امکانات را در راستای توسعه شهری و زیباسازی انجام و شاخص‌های توسعه را ارتقا داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 637946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.