استرداد ۳۷ میلیارد به مال باختگان در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از استرداد ۳۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال به مال باختگان در فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با پیگیری ویژه و اقدامات تخصصی و هوشمندانه کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در دی‌ماه سال جاری ۵۳۸ مورد حساب بانکی مربوط به کلاهبرداران در فضای مجازی شناسایی و مسدود شد.

وی افزود: در نتیجه این اقدامات مبلغ ۳۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال که از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری شده بود به حساب مال باختگان بازگردانده شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در دی‌ماه شش مرحله طرح پیشگیرانه با موضوع قدرت‌نمایی، تهدید و ترویج خشونت توسط اراذل و اوباش، خرید و فروش سلاح و مهمات، مسائل غیراخلاقی، تشویش اذهان عمومی و سایر جرایم شامل فیشینگ، قمار، رمالی و جعل توسط کارشناسان این پلیس اجرا شد که در مجموع ۸۵۸ کانال، صفحه و سایت مجرمانه شناسایی و با دایرکنندگان آن‌ها برخورد قانونی صورت گرفت.

وی از شناسایی هفت هکر و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات پیشگیرانه پلیس فتای استان اصفهان، شناسایی ۳۳ مورد کسب و کار اینترنتی غیرمجاز است که در این خصوص پرونده تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی ارجاع داده شدند.

مرتضوی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، افزود: شهروندان می‌توانند اطلاعات و گزارش‌های خبری در مورد جرایم در فضای مجازی را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان اصفهان در میان بگذارند.

کد خبر 637945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.