«کارت قرمز برای بازیکن خارجی» راوی حادثه تلخ کمتر شنیده‌شده

نمایش خیابانی «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» در جشنواره تئاتر فجر با بازیگری سیدپویا امامی و نویسندگی مجتبی خلیلی در دو سانس به اجرا درآمد که داستان آن حول بمب‌باران زمین فوتبال «کوار ایلام» در بیست‌وسوم بهمن سال ۶۵ توسط عراقی‌ها رقم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز شنبه، یکم بهمن‌ماه فعالیت خود را بعد از مقدمه بخش رادیو تئاتر از بیست‌وپنجم دی‌ماه به شکل رسمی با اجرای آثار صحنه‌ای، خیابانی و بین‌الملل آغاز کرد. طبق آمار ارائه‌شده از سوی برگزارکنندگان این دوره، میزبان ۱۳۱ نمایش در بخش‌های مسابقه بزرگ تئاتر صحنه‌ای، مسابقه بین‌الملل، تئاتر خیابانی، رادیو تئاتر و مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بخش پژوهش بوده است که از این تعداد، استان اصفهان با شش اثر در این دوره از جشنواره شرکت کرده است.

اثر رادیویی به نام «اسپویلر» به کارگردانی محمد رادمهر در بخش رادیو تئاتر، دو اثر خیابانی به نام «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» به کارگردانی پویا امامی و «مترس‌ها» به کارگردانی علیرضا شمس همچنین «خواب‌هایم سراغ تو را می‌گیرد» و «مضحکه عجایب‌المخلوقات» به کارگردانی رضا کیانی پنج اثر حاضر در این جشنواره هستند.

از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مناسبت راه‌یابی و اجرای این آثار در چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر، در سلسله گزارش‌های «همراه با جشنواره تئاتر فجر» گفت‌وگویی را با کارگردانان آثار راه‌یافته و مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان انجام داده است که در بخش ششم این سلسله گزارش به نمایش «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» به کارگردانی سید پویا امامی از اصفهان پرداخته است.

سیدپویا امامی طراح، بازیگر و کارگردان نمایش «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» در خصوص این نمایش اظهار می‌کند: حضور در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ششمین حضورم در جشنواره تئاتر فجر تلقی می‌شود.

وی می‌افزاید: سال ۹۸ موفق به کسب تندیس جایزه بازیگر مرد در این جشنواره شدم.

کارگردان نمایش «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» می‌گوید: این نمایش در جشنواره تئاتر فجر امسال با بازیگری شخص خودم و نویسندگی مجتبی خلیلی در دو سانس به اجرا درآمد که مورد استقبال تماشاچیان واقع شد.

وی ادامه می‌دهد: داستان این نمایش حول بمب‌باران زمین فوتبال «کوار ایلام» در بیست‌وسوم بهمن سال ۶۵ توسط عراقی‌ها رقم می‌خورد.

امامی اضافه می‌کند: در دقیقه ۵۵، مسابقه فوتبال بر اثر بمب‌باران عراقی‌ها بازی نیمه‌تمام می‌ماند و بازیکنان و کادر فنی و تنها داور شهید ایران «حمیدرضا رضایتی» به شهادت می‌رسند.

وی می‌گوید: در این داستان راوی با ظاهری فوتبالی و شیپور به دست بین تماشاگران فوتبال حاضر می‌شود و بعد از گفت‌وگو با آن‌ها به روایت این موضوع می‌پردازد و از تماشاچیان می‌خواهد در دقیقه ۵۵ بازی به یاد شهدای آن حادثه دست بزنند تا صدای دست آن‌ها به تمام دنیا برسد و دنیا از واقعه شهادت شهدای آن حادثه مطلع شوند.

کارگردان نمایش صحنه‌ای «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» ادامه می‌دهد: این نمایش در طول جام جهانی با حمایت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اصفهان در این شهر به اکران عمومی درآمد.

«کارت قرمز برای بازیکن خارجی» راوی حادثه تلخ کمتر شنیده‌شده

نمایش کارت قرمز برای بازیکن خارجی؛ کاری خاص در جشنواره فجر

علی دادفر، رئیس دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان درباره نمایش «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» می‌گوید: نمایش سید پویا امامی، روایت داستان شهدای زمین فوتبال کوار بود و به نحو زیبایی اجرا شد که در ابتدا به مسائل تیم ملی فوتبال پرداخت و بعد از آن داستان مذکور را روایت کرد و از داور شهید آن مسابقه یاد کرد.

وی می‌افزاید: نمایش «کارت قرمز برای بازیکن خارجی» با وجود اینکه داستانی ناآشنا برای تماشاچی بود، با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و به لحاظ جذابیت و درگیری که برای مخاطب ایجاد می‌کرد توانست مخاطب را با خود همراه کند.

مدیر تالار هنر اصفهان با اشاره به بازدید مشاور وزیر ارشاد از این نمایش خیابانی، اظهار می‌کند: پویا امامی از هنرمندان خلاق در حوزه نمایش‌های خیابانی است که به‌طورمعمول به موضوعاتی خاص می‌پردازد و در این نمایش با وجود اجرای تک‌نفره موفق به جذب تماشاچی شد.

وی می‌گوید: این نمایش با حمایت دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در این شهر اجراهای بسیاری را داشته است و به همین دلیل هنگام اجرا از پختگی لازم برخوردار بود.

دادفر می‌گوید: رویکرد دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان در حوزه حمایت از تئاتر خیابانی و از آثار فاخر در این زمینه همچون سنوات گذشته است.

کد خبر 637895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.