شهروندان نباید منتظر دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی باشند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای توسعه حمل‌ونقل عمومی نباید منتظر دولت باشیم و شهروندان را معطل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی، امروز _سه‌شنبه یازدهم بهمن_ در یکصدوبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات تابعه (بخش منابع و درآمدها) اظهار کرد: بودجه تکلیفی برای هزینه‌های شهرداری و برنامه‌هایی است که برای شهر در نظر گرفته شده است که مصوب و ابلاغ می‌شود و مهم‌ترین وظیفه شورای اسلامی شهر به‌شمار می‌رود؛ در این سند باید اولویت‌های شهر مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم شهرداری تهران توضیح دهد چگونه به عدد ۷۵ هزار میلیارد تومان به عنوان بودجه سال آینده شهرداری رسیده است؟ در واقع ۶۵ هزار میلیارد تومان سقف بوده است و ۱۰ هزار میلیارد تومان علاوه بر سهم حمل‌ونقل عمومی در بودجه، به توسعه خطوط مترو و ناوگان کمک می‌کنیم و تنها در حوزه حمل‌ونقل عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با گلایه از غیبت معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه علنی شورا گفت: اولویت شهردار را باید معاونان و مشاوران یادآوری کنند، البته اولویت شهر حمل‌ونقل عمومی است.

وی با بیان اینکه نباید منتظر دولت برای توسعه حمل‌ونقل عمومی باشیم و شهروندان را معطل کنیم، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان باید به صورت خالص صرف توسعه شود تا حداقل بدانیم چرا سقف ۵۰ هزار میلیارد تومانی بودجه به ۷۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 637887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.