قانون‌گرایی در شورای ششم تهران

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای ششم پایتخت قانون‌گرایی راسر لوحه خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر شربیانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم بهمن_ در یکصدوبیست‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: در آستانه دهه فجر و چهل‌وچهارمین سالگرد انقلاب اسلامی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی می‌توان به توزیع عادلانه منابع در کشور و قانونمداری در تمام شئونات اشاره کرد.

رئیس کمیته شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای ششم در این دوره قانون‌گرایی را سر لوحه خود قرار داده است، اما سوال این است که آیا شهرداری این قوانین را رعایت کرده است یا خیر؟ قرار ما با شهرداری عملیاتی کردن آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در زندگی مردم بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس جایگاه قانونی و نظارتی شورای شهر از شهردار شهر تهران می‌خواهم نسبت به ابطال این دستور غیر قانونی اقدام عاجل کند و گزارش آن را به شورای شهر تهران ارسال کند.

وی تصریح کرد: در بعضی از مواقع این ایده اجرا نمی‌شود و نمونه آن تعارض رفتار شهرداری تهران در اجرای مصوبه تخفیف‌ها و استفساریه است و پیرو مصوبه اخیر اخذ مطالبه شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اصلاحات و الحاقات بعدی آن پانزدهم آبان‌ماه امسال ‬ در یکصدودومین و یکصدو سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ری، تجریش مبنی بر اعمال پاداش خوش حسابی در پرداخت عوارض خوش حسابی مشروط به پرداخت کل عوارض پروانه ساخت و متعاقب آن استفساریه جلسه یکصدوچهارم شورای اسلامی شهر مورخ بیست‌وهشتم آذرماه امسال ‬ و طرح این پرسش که آیا این تخفیف‌ها شامل عوارض علی‌الحساب می‌شود یا خیر؟ و با رأی نیاوردن این استفساریه در صحن شورای شهر انتظار می‌رفت صراحت، شفافیت و دقت بالای مصوبه شورای شهر مورد تعبیر و تفسیر ناصواب نشود.

شربیانی اضافه کرد: به‌تازگی شهردار تهران در بخشنامه‌ای دستوری را صادر کرده مبنی بر اینکه پرداخت کل یا بخشی از عوارض نیز شامل تخفیف می‌شود، در این بخشنامه عنوان شده تمام اعلام عوارض‌های شهرداری دارای اعتبار زمانی اعم از عوارض بخشی یا تمام عوارض صدور پروانه در صورت درخواست متقاضی جهت پرداخت نقدی مشمول جدول پاداش خوش حسابی مصوبه پانزدهم آبان‌ماه امسال می‌شود.

وی گفت: زمانی که تخفیف‌ها در حد ۲۰ درصد بود شامل پارکینگ نمی‌شد و این بخشنامه با نظر شورا مغایر است، لذا به آثار رانتی و فسادزایی این بخشنامه تذکر می‌دهم و اخبار و شنیده‌های ناگواری از پشت پرده این اقدام شاهد هستیم و بر اساس جایگاه قانونی و نظارتی از شهردار درخواست می‌کنم نسبت به پاسخ دهی در مورد این موضوع اقدام عاجل را انجام دهد، همچنین باید مشخص شود که تخفیف عوارض خوش حسابی در دو مرحله قبلی دقیقاً شامل چه کسانی شده است؟ هشدارهای اعضای شورا نشان می‌دهد که تعداد بالایی از تخفیفات شامل افرادی محدود شده است، در حالی که معاون شهرداری در شورا ادعای رونق ساخت و ساز در مناطق جنوبی تهران را مطرح کرده بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید پاسخ دهد که این تخفیفات چه میزان شامل تراکم پایه، حق تشرف، پیش آمدگی بالکن و مواردی از این قبیل شده است، ادامه داد: من تقاضا می‌کنم شهردار تهران با پاسخ به این سوالات، شفافیت لازم را در رابطه با مصوبه تخفیفات و استفساریه داشته باشد و این پیام عدالت گستری و توزیع برابر امکانات در شهر تهران باشد.

کد خبر 637878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.