بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای مسیریابی اسکوترها در اوکلند

کمپانی تولیدکننده میکروموبیلیتی‌های بیم (Beam) از توسعه یک نرم‌افزار جدید برای مسیریابی حرکت اسکوترها در اوکلند خبر داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی بیم از هوش مصنوعی برای توسعه بستر جدید اسکوترهای برقی در اوکلند به عنوان پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند بهره خواهد گرفت که این نرم‌افزار به کاربران اسکوترها امکان مسیریابی درست را خواهد داد. علاوه بر این، امکان بهره‌گیری از این نرم‌افزار برای مدیران شهر نیز فراهم خواهد آمد که به دنبال آن، برنامه‌ریزان می‌توانند از میزان استفاده کاربران اسکوترهای برقی از مسیرهای دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه‌ها و سایر معابر شهری آگاه شوند و به بهبود کیفیت آن‌ها بپردازند، که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در بهبود کیفیت طراحی شهری ایفا کند.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای مسیریابی اسکوترها در اوکلند

از سوی دیگر، آگاهی مدیران پایتخت نیوزلند از میزان گرایش کاربران اسکوترها به تردد از هر مسیر، این افراد را به توسعه بیشتر این معابر سوق خواهد داد که این امر به سهم خود در افزایش گرایش مردم به استفاده از میکروموبیلیتی‌ها برای عبور و مرور خود سهیم خواهد بود. تغییر مسیر حرکت افراد سوار بر اسکوتر با شنیدن صداهایی مانند زنگ هشدار همراه است که این صداها در مرکز پردازش داده‌ها نیز تولید می‌شود و مدیران را از تغییر مسیر کاربران و میزان استفاده هر یک از معابر جدید آگاه خواهد کرد.

جالب است بدانید که هوش مصنوعی در اسکوترها طی دو مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مرحله دوم، مدیران را قادر خواهد کرد کاربران این وسایل نقلیه با سرعت بالا را متوقف یا جریمه کند. در این راستا، زیرساخت‌های تردد اسکوترها تقسیم‌بندی خواهد شد و هر یک محدودیت‌های سرعت متفاوتی را بسته به وضعیت ایمنی در بر خواهد گرفت که به دنبال آن، کاربران این وسایل نقلیه سبز در صورت تخلف از قانون حداکثر سرعت مجاز در هر منطقه، جریمه می‌شوند. این مرحله با هدف افزایش ایمنی تمام کاربران معابر شهری پیاده خواهد شد چراکه بر اساس گزارش‌های متعدد، بخش اعظمی از سوانح خیابانی در پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند به دنبال بی‌احتیاطی افراد سوار بر اسکوترها و برخورد آن‌ها با سایر مردم اتفاق می‌افتد.

بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای مسیریابی اسکوترها در اوکلند

کد خبر 637861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.