جزئیات افتتاح ۵۳ پروژه فرودگاهی در ۱۷ استان همزمان با ایام دهه فجر

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۳ پروژه فرودگاهی در ۱۷ استان به ارزش ۹ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر در آستانه بهره برداری قرار دارد.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، «حمیدرضا سیدی» اظهار کرد: این ۵۳ پروژه به ارزش ۹ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال در ۲۷ فرودگاه کشور در آستانه بهره برداری قرار دارد.

وی افزود: این پروژه‌ها در ۱۷ استان از جمله استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کرمانشاه، ایلام، سمنان، مازندران، آذربایجان شرقی و غربی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس، گلستان، اردبیل، لرستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری متمرکز است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با ۹ پروژه به ارزش سه‌هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال بیشترین سهم را در این پروژه‌ها دارد که شامل بهره برداری از فرودگاه گناباد و همچنین بهره برداری از دستگاه «ایربریج»، سیستم SLFS و «پست کامپکت» می‌شود. فرودگاه کرمانشاه با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، باند جدید و توسعه و بهسازی اَپرون را در آستانه بهره برداری دارد. فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی نیز با ۹۱۰ میلیارد ریال، رتبه سوم در ارزش ریالی پروژه‌ها را برای بهره برداری در اختیار دارد.

به گفته سیدی، فرودگاه‌های استان مازندران (۷۳۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های استان فارس (۵۵۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های استان گلستان (۴۹۶ میلیارد ریال)، فرودگاه ایلام (۴۰۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های آذربایجان غربی (۳۰۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های آذربایجان شرقی (۲۹۸ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های سمنان (۱۹۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان (۱۵۲ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های استان هرمزگان (۱۵۱ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های خراسان شمالی (۱۳۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های استان اردبیل (۱۱۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های لرستان (۱۱۰ میلیارد ریال)، فرودگاه‌های استان خوزستان (۱۰۰ میلیارد ریال) و فرودگاه‌های استان چهار محال و بختیاری (۱۰ میلیارد ریال)، رتبه‌های بعدی ارزش ریالی پروژه‌ها را برای افتتاح در اختیار دارند.

کد خبر 637858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.