راه‌اندازی متاورس در سئول برای بهبود خدمات شهری

متخصصان تکنولوژی در سئول، پایتخت کره جنوبی، پس از انجام یک تست بتا از مجموعه‌ای از خدمات مدیریتی به توسعه بستر متاورس پرداختند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بالاخره پس از سال‌ها تلاش برای توسعه متاورس، اولین بستر آن با هدف ایجاد یک فضای اجتماعی فراواقعی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از نوآوری‌ها و خدمات شهری در پایتخت کره جنوبی راه‌اندازی شد. این بستر برای اولین بار در سراسر جهان شکل گرفته است و پس از انجام یک تست بتا برای اثربخشی اقتصادی، اجتماعی، امور مالیاتی و آموزشی توسعه یافته است.

متاورس در سئول

بستر متاورس در سئول برای ارائه خدمات عمومی بهتر ایجاد شده است، ضمن این‌که در توسعه آن بر سه مؤلفه مهم «آزادی، فراگیری و ارتباط» تمرکز شده است. ایجاد فضایی اجتماعی و فراواقعی یکی از مهم‌ترین اهداف در توسعه متاورس پایتخت کره جنوبی به‌شمار رفته است که در این فضا، امکان ارائه خلاقیت و برقراری ارتباط برای تمام کاربران قابل دسترسی خواهد بود.

راه‌اندازی اولین مرحله متاورس در سئول

جنبه آزادی متاورس سئول بر ایجاد فضایی اجتماعی متمرکز شده است که در آن کاربران می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به بیان ایده‌های خود بپردازند و با سایرین ارتباط برقرار کنند. امکان بهره‌گیری ۲۴ ساعته در طول هفته از خدمات عمومی برای افراد فراهم آمده است، ضمن این‌که کاربران می‌توانند به طور مجازی از خدمات شهرداری بهره‌مند شوند. دسترسی مجازی به کتابخانه‌ها، انجام بازی‌های رایانه‌ای آنلاین فصلی و شرکت در رقابت‌های عمومی به صورت اینترنتی از دیگر مزایای بستر متاورس سئول به‌شمار می‌رود که به بهبود کیفیت زندگی شهروندان کمک زیادی خواهد کرد.

از جنبه فراگیری، قابلیت دسترسی تمام کاربران برای تبادل نظرات خود، بدون وجود هیچ مانع یا تبعیضی فراهم خواهد آمد. در واقع، متاورس سئول به عنوان یک فضای فراواقعی، دسترسی کاربران را به آزمایشگاه‌ها و مراکز حمایتی تجاری ممکن می‌کند، ضمن این‌که قابلیت بازدید از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر و سایر مکان‌ها را برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

در نهایت، در بحث ارتباط بر ایجاد دنیایی مجازی تمرکز خواهد شد که در آن کاربران می‌توانند به طور اینترنتی بهره‌گیری از خدمات اینترنتی را تجربه کنند. در این راستا، دانش‌آموزان و دانشجویان بیشترین بهره را خواهند برد زیرا خواهند توانست به صورت مجازی به ارتباط با همکلاسی‌ها یا استادهای خود بپردازند.

کد خبر 637803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.