بهسازی بافت اطراف مدرسه صدر بازار

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: هویت شهر اصفهان با سابقه درخشان علمی مدرسه صدر گره خورده است، از این‌رو حفظ این مدرسه به عنوان میراث گرانبهای شهر اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدباقر کلاهدوزان در دیدار با «حجت‌الاسلام والمسلمین مجید جلالی» مدیر مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان، اظهار کرد: مدرسه صدر بازار یکی از مدارس علمیه اصفهان با سابقه درخشان تاریخی است و یکی از افتخارات علمی و فرهنگی شهر اصفهان محسوب می‌شود.

وی افزود: شهرداری به سهم خود برای حفظ این بنای تاریخی، نگهداشت فضای سبز و رفع معضلات این مدرسه و بافت اطراف آن تلاش خواهد کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با اشاره به موقعیت مکانی این مدرسه و وجود گلوگاه‌هایی که دسترسی به مدرسه را با مشکل مواجه کرده است، ادامه داد: شهرداری بودجه مناسبی برای آزادسازی این گلوگاه‌ها همچنین کف‌سازی معابر بازار و حفظ فضای سبز این مدرسه در نظر گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان حوزه علمیه، مشکلات و معضلات فرهنگی شهر و بازار اصفهان کاهش یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید جلالی، مدیر مدرسه علمیه صدر بازار نیز در این دیدار نکاتی درباره قدمت، اهمیت و پاره‌ای از مشکلات مدرسه و بافت اطراف آن بیان کرد و در پایان این دیدار مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از حجره‌های مدرسه صدر که محل تحصیل علمایی همچون آیت‌الله بروجردی، آخوند کاشی، شهید مدرس و جهانگیرخان قشقایی بوده است، دیدن کرد.

به گزارش ایمنا، مدرسه صدر بازار اصفهان معروف به مدرسه بزرگ صدر یا مدرسه صدریه از مهمترین و باشکوه‌ترین مدارس علمیه اصفهان است که از ابتدای تأسیس در سال ۱۲۲۰ هجری قمری تاکنون مرکز علوم دینی شهر اصفهان و محل سکونت و تدریس تعداد زیادی از عالمان و مجتهدان بزرگ بوده و در آن علوم مختلف حوزوی از جمله فقه و اصول، فلسفه و کلام و عقاید تدریس شده است.

کد خبر 637795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.