اقتصاد اقتضایی را با یک نسخه واحد نمی‌توان پیش برد

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با استفاده از تمام روش‌ها بتوانیم اقتصاد کشور را مدیریت کنیم، گفت: اقتصاد اقتضایی را باید با توجه به موضوع و مورد در دستور کار قرار داد که نکته ظریفی است و با یک نسخه واحد نمی‌توان آن را پیش برد.

عباس حاج‌رسولی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقتصاد ترکیبی اظهار کرد: با توجه به اینکه اقتصاد حال حاضر کشور دولتی است، می‌طلبد که از بخش خصوصی حمایت‌های ویژه‌ای شود، زیرا کشور نیازمند اقتصاد ترکیبی برای مقابله با جنگ ترکیبی است.

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ ترکیبی مقابل ایران قرار گرفته است، تصریح کرد: در مقابل حرکت دشمن، ما نیز باید اقتصاد ترکیبی داشته باشیم تا بخشی از مشکلات مردم را برطرف کنیم؛ در شرایط اقتصاد باز، باید از بخش خصوصی حمایت شود که در این راستا یارانه یا کوپن لازم است، در حالی که اگر شرایط اقتصادی عادی بود، نیاز به این کار نبود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اقتصاد باز به این دلایل و اینکه مورد تهاجم است، ممکن است در بعضی موارد جواب‌گو نباشد، لذا باید برای هر موضوعی، مدلی تعریف شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها و شگردهای اقتصادی دشمن، باید با استفاده از تمام روش‌ها بتوانیم اقتصاد کشور را مدیریت کنیم، البته چگونگی آن باید توسط دولتمردان و حوزه اقتصادی شهرداری مشخص شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد اقتضایی ترکیبی از اقتصاد دولتی و اقتصاد باز است که بستگی به موضوع دارد، ادامه داد: این نوع اقتصاد را باید با توجه به موضوع و مورد در دستور کار قرار داد که نکته ظریفی است؛ با یک نسخه واحد نمی‌توان آن را پیشبرد زیرا باید با توجه به نقشه‌های اقتصادی دشمن اقداماتی در نظر گرفته شود.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: موضوع مهم مشارکت‌ها که از گذشته نیز مطرح بوده است، در حال حاضر نیز در دستور کار مدیریت شهری اصفهان است و در صدد هستیم بخش خصوصی وارد شود و در قالب مشارکت و روش‌های مختلف مشارکتی، پروژه‌های شهری را اجرا کند.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن‌سازی نیز مشارکت‌هایی وجود داشته است تا با ارائه زمین و پروانه از سوی شهرداری، توسط بخش‌خصوصی اجرا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل به دنبال مدل‌های مشارکت هستیم، اضافه کرد: در زمینه احداث مجموعه‌های فرهنگی و خدماتی نیز باب مشارکت با مدیریت شهری باز است که از جمله آن می‌توان به پروژه تئاتر شهر اشاره کرد.

کد خبر 637752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.