سنجش سلامت ۱۱۵ هزار نوآموز در پایگاه‌های استان اصفهان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون، ۱۱۵ هزار نفر از نوآموزان استان مورد سنجش قرار گرفته‌اند که از این تعداد، حدود ۳۲ هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روح‌الله خزایی در مراسم افتتاحیه پایگاه‌های سنجش نوآموزان با رویکرد تحولی که در مرکز توان‌بخشی اقاقیا برگزار شد، اظهار کرد: تحول سنجش نوآموزان و رسیدن به شکل فعلی بسیار مسرت‌بخش و نشان‌دهنده حرکت آموزش و پرورش به سمت کار گروهی است.

وی افزود: تبدیل مراکز اختلالات یادگیری به مراکز جامع توان‌بخشی و آموزش، نخستین تغییر جالب‌توجه طرح تحولی سنجش نوآموزان نسبت‌به قبل است و با این اتفاق، فرایند سنجش فقط محدود به فصل تابستان نشده و توسط یک مرکز ثابت در طول سال و به‌صورت مستمر انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه سنجش با رویکرد جدید دچار تحولات زیادی شده است، تبدیل مراکز اختلالات یادگیری به مراکز جامع توان‌بخشی و آموزش را نخستین تغییر جالب‌توجه دانست و افزود: طی این رویکرد، سنجش نوآموزان فقط به فصل تابستان محدود نیست.

وی کاهش بار مراجعان به مراکز و تراکم کار در فصل‌های تابستان و پاییز را از مزایای این تغییر دانست و گفت: در طرح جدید، امکان دریافت نوبت و پرداخت هزینه‌ها به‌صورت اینترنتی نیز میسر است که سبب کاهش بسیاری از مشکلات و چالش‌های گذشته خواهد شد.

خزایی ادامه داد: کاهش سن سنجش و امکان ارزیابی مراجعان از چهار سال به بالا، سنجش شایستگی‌های حرکتی، اختلالات روانی و هیجانی و نیز ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها، از دیگر مزایای اجرای طرح تحولی سنجش نوآموزان است و گام بلندی در زمینه مداخله بهنگام و اثربخش محسوب می‌شود.

صرفه‌جویی ۳۴۵ هزار برگه‌ای با اجرای طرح تحولی سنجش نوآموزان

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون، ۱۱۵ هزار نفر از نوآموزان استان اصفهان مورد سنجش قرار گرفته‌اند که از این تعداد، حدود ۳۲ هزار نفر نوآموز پیش‌دبستانی بوده‌اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه امیدواریم تا شهریور سال آینده فرایند سنجش جامعه ۷۰ هزار نفری نوآموزان استان اصفهان به‌پایان برسد، گفت: در صورت نیاز، آمادگی داریم تا برای افزایش سرعت کار، در تابستان پایگاه‌های مدرسه‌ای را نیز برپا کنیم.

وی افزود: یکی از مزایای جانبی اجرای طرح تحولی سنجش نوآموزان، صرفه‌جویی جالب‌توجه در مصرف کاغذ است؛ به گونه‌ای که برای سنجش ۱۱۵ هزار نفری نوآموزان به شیوه سابق حدود ۳۴۵ هزار برگه لازم بود، اما امروز این عدد به‌طور تقریبی به صفر رسیده است.

خزایی خاطرنشان کرد: داده‌های جمع‌آوری در فرایند سنجش نوآموزان در اختیار حوزه‌های پرورشی، آموزش ابتدایی و علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا خدمات موردنیاز به دانش‌آموزان ارائه و زمینه برای کاهش آسیب‌ها فراهم شود.

کد خبر 637728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.