اجرای پویش «هیس‌طوری» اثرات تربیتی ماندگاری بر دانش‌آموزان دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پویش بزرگ کتابخوانی «هیس‌طوری» نقش چشمگیری در آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارد و اثرات تربیتی ماندگاری برجای خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی عصر امروز _ دوشنبه دهم بهمن _ در نخستین نشست کمیته پویش بزرگ کتابخوانی هیس‌طوری اظهار کرد: آموزش و پرورش اصفهان با هم‌افزایی خوبی که بین بخش‌های مختلف آن وجود دارد تاکنون اقدامات بزرگی داشته و بی‌تردید در زمینه این پویش که مورد تأیید و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است نیز، حرکت مطلوبی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به محتوای کتاب‌های پویش هیس‌طوری، تاریخ را جامعه‌شناسی گذشته دانست و افزود: با تاریخ است که می‌توان به هویت گذشتگان پی برد و مسیر آینده را مشخص کرد و به همین دلیل بزرگان گفته‌اند که تاریخ عبرت است.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: طرز تفکر غرب چنین است که هدف وسیله را توجیه می‌کند و این موضوعی است که کتاب‌های این پویش به‌خوبی به آن پرداخته‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: اجرای پویش‌هایی چون پویش بزرگ کتابخوانی هیس‌طوری نقش چشمگیری در آگاه‌سازی دانش‌آموزان دارد و اثرات تربیتی ماندگاری برجای خواهد گذاشت؛ ازجمله اینکه دانش‌آموز به تمدن و هویت خود افتخار می‌کند و این سبب ایجاد تعلق خاطر به تمدن و هویت کشور و درنتیجه تعهد به پیشرفت تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

استقبال دانش‌آموزان اصفهانی از پویش «هیس‌طوری»

مهدی نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز در ادامه این نشست گفت: محتوای این کتاب نیاز امروز جامعه و دانش‌آموزان است. زیرا دشمن روی ذهن و فکر دانش‌آموز ما کار کرده و واقعیت‌ها را برعکس به آن‌ها جلوه داده است.

وی میزان حضور دانش‌آموزان استان اصفهان را در این پویش نسبت‌به جمعیت خوب ارزیابی کرد و افزود: مسئولان و مجریان طرح باید با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش دوچندان، سطح استان را به‌لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهند تا حضور دانش‌آموزان اصفهانی در این پویش پررنگ‌تر باشد.

به گزارش ایمنا، پویش هیس‌طوری عنوان یک مسابقه ملی کتابخوانی برای دهه هشتادی‌ها است تا با مطالعه مجموعه ۱۵ جلدی کتاب‌هایی با عنوان «سرگذشت استعمار»، با آنچه که در تاریخ استعمار روی داده است، آشنا شوند.

کد خبر 637701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.