برداشت از حساب با نصب نرم‌افزارهای جعلی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: توسعه فضای مجازی باعث شده تا شاهد رواج نرم‌افزارها و برنامه‌های کاربردی با امکانات قابل توجه باشیم، در حالی که بسیاری از این نرم‌افزارها بارگزاری شده در منابع نامعتبر، بدافزارهای کلاهبرداری هستند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مواردی که بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، سوءاستفاده از نرم‌افزارهای جعلی است که مجرمان سایبری با این ترفند به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی نصب نسخه‌های اصلی نرم‌افزارها از منابع معتبر را مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه اغلب کاربران با جست‌وجو در موتورهای جست‌وجوگر یا شبکه‌های اجتماعی به دنبال دانلود نرم‌افزار موردنظر خود هستند، به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حساب باید نسبت به دانلود و نصب این برنامه‌ها از سایت‌های مرجع معتبر اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: این نرم‌افزارها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبالغ اندکی از سوی مشتریان است که با این ترفند به درگاه جعلی پرداخت هدایت می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم شهروندان در صورت نیاز، نرم‌افزارهای موردنیاز را از مارکت‌های معتبر دریافت کرده و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که بدون اعتبار لازم است، خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمام اطلاعات ذخیره شده در تجهیزات هوشمند را خواهد داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

سرهنگ مرتضوی افزود: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده این نرم‌افزارها در فضای مجازی جهت شناسایی و دستگیری طراحان آن، موارد را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

کد خبر 637667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.