رفع مشکلات ترافیکی نگاه جامع می‌طلبد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای رفع معضل ترافیک و رفع این مشکل باید یک نگاه جامع داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر امروز_ دوشنبه دهم بهمن_ در جلسه هفتگی کمیسیون عمران، برنامه‌ ریزی و حمل‌ونقل شهری که در راستای بررسی پروژه‌های اولویت‌دار عمرانی در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد، اظهار کرد: برای رفع معضل ترافیک و رفع این مشکل باید یک نگاه جامع داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۲ ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع و محدودیت زمانی، لازم است، پروژه‌های عمرانی شهر (به‌خصوص تقاطع‌ها) بر حسب اهمیت و ضرورت، اولویت بندی و اجرا شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در اجرای پروژه‌های عمرانی، پیش بینی‌های لازم برای مسیرهای موقت، باید به درستی انجام‌شود تا در زندگی روزمره شهروندان مشکلاتی اعم از قفل ترافیکی را برای شهروندان نداشته باشد.

وی تصریح کرد: مقرر شده است که در سال آینده با اولویت مناطق کمتر برخوردار نهضت پیاده رو سازی شروع شود، که این اقدام، ضمن تأمین حقوق عابران پیاده و سلامتی شهروندان، کمک شایانی در کاهش بار ترافیک خواهد داشت.

اعظم‌انهر اضافه کرد: ماشین‌آلات عمرانی نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی بعد بارندگی‌ها آماده سازی و نوسازی شود تا در فصول اجرای پروژه‌ها مشکلی ایجاد نشود.

وی در جلسه هفتگی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز اظهار کرد: در فرهنگ سازی مدیریت ترافیک نباید به مجموعه پارک ترافیک بسنده کرد.

وی افزود: برای رفع این معضل مهم شهر، علاوه بر استفاده بهینه و اصولی از ظرفیت این پارک، باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری شهر، نهایت استفاده شود و در کلیپ‌ها و اطلاع رسانی‌ها در تلویزیون‌های شهری و تابلوهای تبلیغاتی و محیطی سطح شهر و دیگر ظرفیت‌های تبلیغی استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مدارس، فضای مجازی و معاونت خدمات شهری شهرداری نقش مهمی در کاهش ترافیک دارند و توجه صرف به حوزه سخت افزاری ترافیک و اصلاح هندسی و تعریض معابر و ایجاد تقاطع‌های غیر همسطح، بیشتر نقش انتقال ترافیک را دارند و در کاهش حجم کل ترافیک شهر چندان تأثیری نخواهند داشت.

وی در خصوص حجاب ادامه داد: مسئله حجاب و عفاف یکی از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و لازم است با نگاهی نو در عملکرد و اطلاع‌رسانی، زیبایی‌ها و اهمیت این امر مقدس را منعکس کنیم.

اعظم‌انهر اضافه کرد: معرفی بانوان موفق و الگوهای عفیف به دختران جوان و نیز تولید فیلم‌ها و سریال‌های مستند در این حوزه بسیار تأثیر گذار خواهد بود،
باید نگاه نو و علمی به ورزش و تفریح بانوان و تحکیم نظام خانواده داشت و با فراهم ساختن فضای همدردی و تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این قشر، اعتماد آسیب دیده بازسازی شود.

به گزارش ایمنا، افزایش میزان تولید خودرو و گسترش شهرنشینی، شهرها با معضل شلوغی و افزایش ترافیک به خصوص در قسمت‌های مرکزی شهرها را شاهد هستیم و عوارض ناشی از ترافیک مانند آلودگی هوا، اتلاف وقت، آلودگی صوتی، هدر رفتن سوخت، تصادفات و بسیاری از هزینه‌های مالی دیگر نیز به مشکلات قابل توجهی تبدیل شده‌اند که فشار زیادی بر زیرساخت‌های شهر وارد می‌کند.

کد خبر 637662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.