کابوس لیورپول از زبان مربی و مدافع

لیورپول فصل فاجعه‌باری را پشت سر می‌گذارد و اوضاع وفق مرادش نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نقل از گل، هواداران لیورپول که در این مقطع از فصل قبل رؤیای دیدن کسب چهارگانه را در سر داشتند، سال متفاوتی را سپری می‌کنند.

با شکست برابر برایتون، تیم یورگن کلوپ در این فصل دیگر شانسی برای کسب قهرمانی در جام‌های حذفی ندارد و برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر اروپا با یک نبرد سخت روبه‌روست.

آن‌ها در لیگ برتر در رتبه نهم قرار دارند و ۲۱ امتیاز با آرسنال صدر جدولی و ۱۰ امتیاز با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا فاصله دارند.

اندرو رابرتسون، مدافع چپ لیورپول، پس از حذف از جام حذفی گفت: این فصل به اندازه کافی خوب نبودیم. در آغاز سال نوی میلادی ما می‌خواستیم شروعی تازه داشته باشیم، اما این اتفاق نیفتاد و بدتر شدیم. در لیگ به اندازه کافی خوب نبودیم و اکنون از هر دو جام حذف شده‌ایم.

به نظر می‌رسد دلایل مختلفی برای ناکامی لیورپول در این فصل وجود داشته باشد. یکی از آن‌ها برنامه‌ طاقت‌فرسای فصل گذشته قرمزهای آنفیلد است؛ جایی که آن‌ها در چهار رقابت مختلف حضور داشتند. انجام ۶۳ بازی در یک فصل، مشکلات زیادی را برای هر تیمی به همراه خواهد داشت.

لیورپول فصل قبل به کسب هر چهار جام بسیار نزدیک شد و حتی توانست جام اتحادیه و جام حذفی را بالای سر ببرد، اما در روز پایانی لیگ برتر را از دست داد و و در فینال لیگ قهرمانان مغلوب رئال مادرید شد.

مصدومیت‌ها نیز نقش بسزایی در این ناکامی ایفا کرده‌اند و کلوپ به‌ندرت می‌تواند قوی‌ترین ترکیب خود را وارد میدان کند.

خط حمله لیورپول طراوت فصول گذاشته را ندارد. زیرا محمد صلاح دچار افت شده، سادیو مانه یکی از مهره‌های قابل اتکای آن‌ها از تیم جدا شده، داروین نونیز هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و همچنین لوئیز دیاز به‌خاطر مصدومیت نتوانسته بازی‌های زیادی در این فصل انجام دهد.

کلوپ از خط میانی خود در این فصل نیز راضی نیست و در بازی مقابل برایتون و چلسی ترجیح داد استفان باجستیچ ۱۸ساله را به جای هندرسون، میلنر، فابینیو و چمبرلین در ترکیب قرار دهد.

رابرتسون در رابطه با شرایط لیورپول در این فصل و امیدواری برای بهبود اوضاع اظهار کرد: ما باید اعتمادبه‌نفس خود را به‌دست آوریم. گفتن آن آسان‌تر از انجام دادنش است و تنها راه نتیجه گرفتن ما نیز همین خواهد بود.

لیورپول به‌سرعت به این اعتمادبه‌نفس نیاز دارد. چراکه در آستانه یک ماه حیاتی قرار دارد. آن‌ها در این ماه بازی دربی را برابر اورتون برگزار خواهند کرد و سپس برابر نیوکاسل آماده این روزها در لیگ قرار می‌گیرند. سپس شاگردان کلوپ در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی، خواهند رفت.

کلوپ با وجود اینکه اعتقاد داشت نکات مثبتی در بازی تیمش برابر برایتون وجود دارد، پذیرفت که عملکرد کلی شاگردانش باید بهتر باشد.

وی گفت: ما باید بهبود پیدا کنیم. از چند بازیکن انتظار بیشتری دارم و باید خیلی بهتر عمل کنند. تردید ندارم که می‌توانستیم برابر برایتون پیروز شویم. فکر می‌کنم امروز هیچ‌کس تعجب نمی‌کرد، اگر ما بازی را می‌بردیم.

قبل از بازی جام حذفی، کلوپ از خود دفاع کرد و اصرار داشت که یک‌شبه به یک مربی بد تبدیل نشده است، اما تلاش تمام ارکان باشگاه را می‌طلبد تا از تبدیل شدن به یکی از بدترین فصل‌های چند سال اخیر لیورپول جلوگیری شود.

کد خبر 637654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.