اجرای طرح بازگشایی خیابان بدر جنوبی پس از ۱۶ سال

شهردار منطقه دو شهرداری سیرجان با بیان اینکه خیابان بدر جنوبی بر اساس طرح تفصیلی شهر باید بازگشایی می‌شود، گفت: با نظر موافق شهردار پس از ۱۶ سال، عزم شهرداری برای اجرای طرح بازگشایی خیابان بدر جنوبی جزم شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا عامری امروز _ دوشنبه دهم بهمن‌ماه _ با بیان اینکه خیابان بدر جنوبی طبق طرح تفصیلی باید بازگشایی می‌شود، اظهار کرد: با نظر موافق شهردار سیرجان بعد از ۱۶ سال عزم شهرداری برای اجرای طرح بازگشایی خیابان بدر جزم شد.

وی افزود: طبق توافق و همکاری با ساکنان این منطقه، و همکاری مدیریت شهری سیرجان، و تلاش شهرداری منطقه دو و دادستان، نیروهای انتظامی و فرمانداری ویژه سیرجان، این معبر بازگشایی شد تا بلوار دکتر صادقی به خیابان ولیعصر متصل و ترافیک هسته مرکزی شهر، خیابان‌های امام (ره)، ۱۷ شهریور و ابن سینا در ایام پایانی سال کاهش یابد.

شهردار منطقه دو سیرجان ضمن قدردانی از اهالی خیابان بدر، و همکاری دستگاه‌ها در پیشبرد این طرح عمرانی و لازم‌الاجرای شهر، خاطرنشان کرد: پلاک‌هایی که به طور کامل در مسیر این طرح قرار داشتند با قیمت کارشناسی تملک شد.

عامری اضافه کرد: البته هنوز چندین تملک با متراژ یک متر در چند پلاک این خیابان در دستور کار است و مالکان این پلاک‌ها با شهرداری تعامل دارند.

وی تصریح کرد: بلوار دکتر صادقی، خیابان ولیعصر و ابن سینا از معابر پرتردد شهر است و این گره ترافیکی در مناسبت‌های مختلف منتهی به بافت تاریخی و مرکزی شهر می‌شود، در این طرح ایده‌آل‌های شهری این بافت در نظر گرفته شده است و در خیابان میرزا رضا که خدمات چندانی صورت نگرفته است پر تردد و پررونق خواهد شد.

بازگشایی خیابان بدر جنوبی

علی‌اکبر کریمی پور، شهردار سیرجان از بازگشایی خیابان بدر جنوبی داد و اظهار کرد: در ادامه طرح‌های عمرانی شهرداری در معابر سطح شهر، هفته گذشته خیابان بدر جنوبی بازگشایی شد.

وی ادامه داد: طبق طرح تفصیلی عملیات عمرانی در این معبر سال ۱۳۸۵ مصوب شده بود، اما اجرایی نشده بود؛ با بازگشایی این معبر، سه محور اصلی شهر؛ خیابان‌های ابن‌سینا، میرزا رضا و بلوار دکتر صادقی به وصل می‌شود و بار ترافیکی این منطقه و خیابان‌های اطراف آن کاسته خواهد شد.

همکاری شهرداری در صدور پروانه ساختمانی با مالکان این منطقه

محبوبه اسفندیارپور، مدیریت املاک و حقوقی شهرداری رفسنجان با بیان اینکه تملک املاک در خیابان بدر منحصر به چهار پلاک ثبتی (کوچک حدود چهار قصب) به صورت کامل و در مجموع به مساحت ۵۷۰ متر مربع است، تاکید کرد: سال گذشته شهرداری طی جلسات متعدد با مالکان این پلاک‌های ثبتی به طور همه جانبه توافق کرد.

وی گفت: در صورتی که این مالکان سند برای ساخت منزل جدید بیاورند، شهرداری در واگذاری پروانه ساختمانی به صورت رایگان همکاری لازم را با آن‌ها به عمل می‌آورد.

خیابان بدر جزو محورهای اصلی شهر است

علی مکی‌آبادی، معاون فنی و زیربنایی شهرداری سیرجان نیز با بیان اینکه خیابان بدر جزو محورهای اصلی شهر است و ترافیک این منطقه از شهر را تسهیل می‌کند، گفت: عملیات بهسازی، جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت خیابان بدر بدون وقفه و در کوتاه‌ترین زمان تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

کد خبر 637594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.