بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

هنگام سفر به کشوری با فرهنگ، مذهب و آداب و رسوم متفاوت بهتر است قبل از سفر بایدها و نبایدهای مقصد را بدانید تا در سفر باعث ناراحتی خود و مردم آن کشور نشوید.

کشور تایلند از جمله کشورهایی است که دارای باور، اعتقاد، مذهب و فرهنگ کاملاً متفاوتی نسبت به ایران است و گردشگرانی که قصد سفر شخصی یا با تور تایلند را دارند بهتر است درباره طرز صحیح رفتار در کشور تایلند مطالعه کنند. در این مطلب قصد داریم درباره بایدها و نبایدهای سفر به تایلند که بهتر است قبل از سفر بدانید صحبت کنیم. البته این موضوع در مورد همه ی تورها صادق است و فرقی نمی‌کند شما با تور مالزی، تور بالی و یا تور هر کشور شرقی دیگر سفر می‌کنید در هر صورت می‌بایست به اعتقادات مردم کشور میزبان احترام بگذارید.

سفر به تایلند

کشور تایلند کشوری نسبتاً مدرن در آسیای شرقی است که دارای فرهنگ غنی، مردم خونگرم و مهمان‌نواز، اماکن دیدنی متفاوت، طبیعت منحصربه‌فرد و سواحل رویایی است. از طرفی این کشور یکی از مقاصد نسبتاً مقرون به‌صرفه برای یک سفر خارجی هیجان‌انگیز و متفاوت است و به همین دلیل سالانه مسافران زیادی از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند. شهرهای بانکوک، پاتایا و پوکت از جمله گردشگرپذیرترین شهرهای تایلند هستند و بیشتر مسافران به این شهرها سفر می‌کنند؛ اما باید بدانید که با وارد شدن به جامعه محلی بهتر است تمام بایدها و نبایدهای مقصد سفر را بدانید و به آن‌ها احترام بگذارید.

بایدهای سفر به تایلند

لبخند زدن

لبخند زدن در تایلند به نوعی عادت در این کشور تبدیل شده است و به همین دلیل هنگام حضور در خیابان و اماکن عمومی شهر چهره‌های شاد و سرحال را مشاهده خواهید کرد. در این کشور چهره غمگین و عبوس جایی ندارد و به هیچ عنوان عادی نیست.

تعظیم هنگام عبور

اگر در خیابان می‌خواهید از بین دو نفر رد شوید، حتماً به نشانه تعظیم و احترام کمی سر و شانه‌های خود را پایین بیاورید و رد شوید.

سلام کردن

نحوه سلام دادن در تایلند به این صورت است که هنگام روبه‌رو شدن، شخص مقابل دو دست خود را به نشانه سلام به هم می‌چسباند. چنانچه کسی به نشانه سلام دست‌های خود را مقابل صورتش به هم چسباند بهتر است شما هم همین کار را انجام دهید. اما اگر قادر به انجام چنین کاری نیستید یک سلام به همراه لبخند کافی است.

بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

آرام و خونسرد باشید

مردم تایلند مردمی خونگرم و آرام هستند، پس بهتر است در سفر به تایلند خونسرد و آرام باشید و از عصبانیت خودداری کنید. چرا که به اعتقاد مردم تایلند هر شخص باید در هر شرایط برای احترام به دیگران مراقب رفتار و طرز صحبت کردن خود باشد و در صورت بروز مشکل با آرامش و صحبت همه چیز را حل کند.

نبایدهای سفر به تایلند

نبردن دارو

قبل از سفر به تایلند حتماً از داروهای غیرمجاز در تایلند اطلاع داشته باشید، برای مثال برخی کدئین‌ها در تایلند غیرقانونی هستند و بهتر است همراهتان نباشد.

به سر تایلندی‌ها دست نزنید

مهم‌ترین عضو بدن در تایلند سر است، به همین دلیل سعی کنید از دست زدن به سر مردم تایلند بپرهیزید؛ زیرا دست زدن به سر در تایلند نوعی بی‌احترامی است. همچنین قرار دادن پا کنار سر یک تایلندی بی‌ادبی است و اگر در شرایط خاصی قرار داشتید، سعی کنید تا جای ممکن پای خود را کنار سر تایلندی‌ها نگذارید، چون پا پایین‌ترین عضو بدن است و معمولاً در کنار سر که مهم‌ترین عضو بدن است قرار نمی‌گیرد.

سوت زدن در شب ممنوع

تایلندی‌ها مردم معتقدی هستند و باور دارند اگر کسی در شب سوت بزند قصد فرا خواندن ارواح خبیثه را دارد، پس سعی کنید هنگام شب در مکان‌های عمومی سوت نزنید.

بی‌احترامی به مذهب

مردم تایلند نسبت به مذهب خود حساس هستند و بهتر است در هنگام حضور در معابد تایلند برخی رفتارها را رعایت کنید تا باعث سوءتفاهم نشود؛ برای مثال هنگام ورود به معابد تایلند مانند مساجد کفش‌هایتان را دربیاورید، اگر کلاه روی سرتان است بردارید و داخل اماکن مذهبی روی دو زانو بنشینید و پاهایتان را دراز نکنید.

با پا اشاره نکنید

اگر قصد دارید به چیزی اشاره کنید با پا این کار را نکنید و بهتر است در هنگام اشاره با دست این کار را انجام دهید.

با کفش وارد نشوید

فرهنگ مردم تایلند مانند ایرانیان است و باید هنگام ورود به خانه تایلندی‌ها و اماکن مذهبی کفش‌هایتان را دربیاورید؛ همچنین در برخی مکان‌ها مثل آرایشگاه یا مغازه‌ها قبل از ورود بررسی کنید که آیا نیاز است کفش‌هایتان را در بیاورید یا با کفش هم اجازه ورود دارید.

فریب راننده‌ها را نخورید

از جمله نبایدهای سفر به تایلند اعتماد به راننده‌های توک توک است. توک توک که یک وسیله نقلیه عمومی با سه چرخ است در تایلند به وفور دیده می‌شود. اما مشکل اینجاست که رانندگان توک توک قصد دارند شما را به مغازه‌های گرانفروش سطح شهر ببرند، پس حواستان باشد که فریب نخورید.

سعی کنید تصاویر بودا برای سوغات نخرید

در برخی مغازه‌ها تصاویر و مجسمه‌های بودایی بسیاری را خواهید دید، اما بهتر است آن‌ها را خریداری نکنید، چون بیرون بردن تصاویر بودایی از کشور مشمول جریمه است. پس بهتر است یا از خرید آن‌ها صرف‌نظر کنید یا قبل از خرید، از تورلیدر خود بخواهید مجوز لازم را تهیه کند و از مغازه‌هایی که دارای مجوز برای فروش تصاویر بودا هستند خرید کنید.

حرف آخر

کشور تایلند کشوری با فرهنگ و مذهب متفاوت است و بهتر است قبل از سفر به این کشور و اخذ ویزای تایلند درباره نحوه رفتار مردم به‌ویژه اعتقادات و آداب و رسوم آن بیشتر بدانید تا در سفر به این کشور دیدنی نهایت لذت را برده و سفری پرخاطره و رویایی را تجربه کنید. البته در صورتی که با تورهای آژانس مسافرتی لیانا پرواز همراه شوید از بهترین مکان‌ها دیدن می‌کنید و تمام بایدها و نبایدها را با شما در میان می‌گذاریم.

برگرفته از وب سایت https://www.lianaparvaz.com/

کد خبر 637592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.