مناطق برتر شهرداری در رفع مشکلات محلات پایتخت مشخص شدند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری مناطق چهار، ۹ و ۱۵ به ترتیب بهترین عملکرد را در پیگیری و رفع مشکلات محلات داشته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، ناصر امانی با اشاره به بازدید خود از محلات شهر تهران و بررسی مشکلات آن‌ها اظهار کرد: ۲۰ محله مورد بازدید قرار گرفته و در حال حاضر علت توقف بررسی مجدد مشکلاتی است که در طول بیش از یک‌سال اخیر و در جریان بازدید از این محلات احصا شده است.

وی با بیان اینکه در جلساتی با حضور شهردار و معتمدان محلات، گزارش‌ها بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این گزارش‌ها مشخص خواهد شد که چه میزان از مسائل پیگیری و اجرا شده و کدام‌یک به مرحله اجرا نرسیده است که بر همین اساس یادآوری برای پیگیری مجدد انجام می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هر هفته به جای اینکه به محلات جدید برویم، محلاتی که پیش از این بازدید کرده بودیم را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم که همین ارزیابی‌ها نشان می‌دهد به‌طور میانگین ۵۰ درصد از مسائل اجرا شده یا در دست اجرا است که البته در بعضی محلات درصد میانگین بالاتر و یا پایین‌تر از ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه اجرای برخی طرح‌ها در محلات مستمر است، گفت: برای مثال نگهداشت فضای سبز طرحی نیست که در مدت مشخصی به اتمام برسد، چراکه روند باید ادامه‌دار باشد و به طور مرتب نظافت محلات صورت بگیرد.

امانی تأکید کرد: کمبود سرانه‌ها از جمله مشکلات کوتاه‌مدت و قابل رفع است و شهرداری می‌تواند در برنامه بودجه سالیانه خود اعتباراتی را برای برخی محلات کمتربرخوردار که از سرانه‌ها به اندازه کافی بهره‌مند نیستند، در نظر بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برخی طرح‌ها و مشکلات بلندمدت و زیرساختی است، گفت: از جمله این مسائل می‌توان به بافت فرسوده اشاره کرد، اکثر محلاتی که بازدید کردیم به دلیل محرومیت، بافت فرسوده دارند و این بافت برای نوسازی به برنامه طولانی‌مدت نیاز دارد.

کد خبر 637580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.