نواک جوکوویچ؛ صربیناتوری که دنیا را به تعظیم مقابل خود وادار کرد + عکس

نواک جوکوویچ تنیسور اعجوبه صربستانی با پیروزی مقابل استفانوس سیتسیپاس برای بیست‌ودومین‌ بار در تاریخ گرنداسلم‌ها قهرمان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک‌سال پیش قهرمان تنیس صربستان منفورترین مرد استرالیا بود و در هر جای دیگری از دنیا به‌عنوان یک چهره سرگرم‌کننده به‌شمار می‌رفت. او یکی از افراد منفور میان رسانه‌های اجتماعی بود، چرا که با علم دنیا مخالفت می‌کرد؛ اما جوکوویچ به مدت دو هفته در رقابت‌های تنیس گرنداسلم اوپن ۲۰۲۳ استرالیا نشان داد که با دنیای تنیس آشتی نکرده استو در عوض انتظار دارد که هواداران این رشته با او آشتی کنند.

نواک جوکوویچ صربستانی دیروز، یکشنبه یک‌بار دیگر قهرمان اوپن استرالیا شد و بسیاری از همان افرادی که سال گذشته او را مورد تمسخر قرار می‌دادند، نتوانستند در مقابل درخشش او مقاومت کنند و او را تشویق کردند. نواک جوکوویچ با شکست‌دادن استفانوس سیتسیپاس برای دهمین بار در تنیس اوپن استرالیا و برای بیست‌ودومین بار قهرمان تاریخ گرنداسلم‌ها در بخش انفرادی شد.

نواک جوکوویچ؛ صربیناتوری که دنیا را به تعظیم مقابل خود وادار کرد +عکس

نواک جوکوویچ؛ صربیناتوری که دنیا را به تعظیم مقابل خود وادار کرد +عکس

مانند بسیاری از مسابقات جوکوویچ، این دیدار هم نزدیک به‌نظر می‌رسید، اما این‌طور نبود؛ در سه‌ست متوالی، نوله موفق شد با نتایج ۶ بر ۳، ۷ بر ۶، ۷ بر ۶ برابر سیتسیپاس به پیروزی و قهرمانی در تنیس گرنداسلم اوپن استرالیای ۲۰۲۳ برسد و آب‌پاکی را روی دست خدای‌یونانی ریخت‌.

روی کاغذ، سیتسیپاس آینده این ورزش و ملقب به نوعی چاقوی ارتشی‌یونان از سلاح‌های تنیس است که به راجر فدرر تشبیه شده اما هر بار که با جوکوویچ روبه‌رو می‌شود، به‌نظر می‌رسد مردی است که بازویش از ترس دراز شده است و تصمیم گرفت در این بازی هم بازنده مهربان باشد و به دومی بسنده کرد.

نواک جوکوویچ؛ صربیناتوری که دنیا را به تعظیم مقابل خود وادار کرد +عکس

کد خبر 637575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.