عزم بریتانیا برای توسعه جاده‌های بدون کربن

هفت پروژه برتر با هدف به صفر رساندن انتشار کربن در جاده‌های بریتانیا انتخاب شده و قرار است بهبود زیرساخت‌های بزرگراه‌ها را در دوون به دنبال داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران شهر تشریفاتی انگلستانی دوون از پیاده‌سازی هفت پروژه برتر برای کاهش انتشار کربن در بزرگراه‌های شهر خبر داده‌اند و هزینه لازم برای توسعه آن‌ها را حدود ۳۰ میلیون پوند برآورد کرده‌اند. به دنبال این اقدام، بزرگراه‌های بسیاری در سراسر شهر بهبود قابل توجهی را با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده تجربه خواهد کرد و در نتیجه، اقتصاد حمل‌ونقل نیز ارتقا خواهد یافت.

در همه پروژه‌های برگزیده رویکردهایی برای ایجاد مراکز یا الگوهای جدیدی برای کاهش خطرات احتمالی در مسیرها ارائه شده بود که به دنبال آن‌ها، وسایل حمل‌ونقلی با کمترین میزان انتشار کربن باید در بزرگراه‌ها تردد کند تا از این طریق، توسعه مسیرهای بدون کربن در سراسر شهر تحقق بیابد. علاوه بر این، سیستم‌های روشنایی این مسیرها نیز با نوع هوشمند جایگزین خواهد شد که انتشار کربن ناشی از آن‌ها نیز صفر خواهد بود.

عزم بریتانیا برای توسعه جاده‌های بدون کربن

مدیران دوون ادعا کرده‌اند که مرکز جدیدی نیز برای انجام تحقیقات مربوط به کاهش کربن همچنین ارائه نوآوری‌هایی در این زمینه احداث خواهد شد که در آن، ایده‌های مختلف برای به صفر رساندن انتشارات گازهای آلاینده از خودروها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. در این مرکز، شهروندان نیز می‌توانند ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند تا در صورت تأیید و گذراندن مراحل قانونی به شکل دستورالعمل‌هایی برای کاهش کربن در جاده‌ها در بیاید و اجرا شود. این ایده‌ها ابتدا در حومه‌های شهر با نرخ بالای عبور و مرور وسایل نقلیه‌ای با میزان انتشار بالای کربن مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و در صورت اثربخشی در بزرگراه‌های دوون پیاده خواهد شد.

احداث یک آزمایشگاه نیز در رأس پروژه‌های جدید مدیران دوون خواهد بود که در آن، منابع سبز برای تولید سوخت خودروها مورد آزمایش قرار می‌گیرد و پس از اثربخشی به مرحله تولید و کاربری خواهد رسید.

مدیران دوون امیدوار هستند که از طریق پیاده‌سازی پروژه‌های خود نه‌تنها انتشار کربن در جاده‌های سراسر شهر را به صفر برسانند، بلکه مردم را نیز به اتخاذ سبک زندگی سالم سوق دهند.

عزم بریتانیا برای توسعه جاده‌های بدون کربن

کد خبر 637566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.