۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
مرغ تا شب عید گران می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی گفت: تا شب عید قیمت مرغ تغییر چندانی نخواهد داشت و افزایش نمی‌یابد و تا پایان سال جاری قیمت مرغ نهایتاً به نرخ مصوب می‌رسد که این موضوع نیز بعید است.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مجموع قیمت مرغ در مدت اخیر کاهشی بوده است به نحوی که قیمت مرغ گرم عمده به هر کیلو ۵۰ و قیمت فروش آن بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است و قیمت مرغ زنده نیز در حدود ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

وی افزود: تا شب عید قیمت مرغ تغییر چندانی نخواهد داشت و افزایش نمی‌یابد و تا پایان سال جاری قیمت مرغ نهایتاً به نرخ مصوب می‌رسد که این موضوع نیز بعید است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و ماهی با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی تقاضا در بازار مرغ، گفت: عمده‌ترین دلیل کاهش قیمت مرغ همین کاهش تقاضا است.

یوسف‌خانی تصریح کرد: هنوز خبری از تخصیص ارز دولتی به واردات نهاده‌های دامی در سال آتی نیست.

به گزارش ایمنا، امسال در بخش‌های مختلف کشاورزی، دام و طیور با مازاد تولید رو به رو بود. در چند ماه اخیر طی برنامه‌ای که وزارت جهاد کشاورزی دنبال کرد از مردم خواسته شد تا برای تنظیم بازار بخشی از مرغ‌های موجود بیشتر خریداری شود و این امر انجام شد، اما کاهش ۳۰ درصدی تقاضا همچنان بازار را با مازاد تولید همراه کرده است.

با این وجود، براساس توافقی که صورت گرفت، مدیریت بازار مرغ به عهده اصناف گذاشته شد اما همچنان شاهد وجود مرغ مازاد در بازار هستیم. این موضوع می‌تواند نگرانی ایجاد کند چراکه تولیدکنندگان با مشاهده وضعیت بازار ممکن است تولید خود را کاهش دهند و در این صورت امکان مواجه شدن با مشکل کمبود مرغ در شب عید و افزایش قیمت آن مواجه هستیم.

کد خبر 637560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.